Automatiskt och gratis

Jag läser på SvD att det nästa år kommer bli olagligt att sälja cigarretter som inte släcker sig själva. Björn Albinson, brandingenjör på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, uttalar sig i artikeln.

Cigaretter som släcker sig själva har funnits sedan 1980-talet men motståndet från tobaksindustrin har varit hårt. Tobaksjättarna tycker att folk ska lära sig sluta röka i sängen och skaffa brandvarnare i stället. En annan invändning är att cigaretterna smakar annorlunda. Men huvudanledningen till motståndet är att de självslocknande cigaretterna är dyrare att producera, menar Björn Albinson.

Största fördelen med självslocknande cigaretter är enligt honom att säkerheten kommer automatiskt och gratis med cigarettpaketet. Brandvarnare måste man ju montera upp själv.


JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inte så mycket på själva lagen, för nowadays tycker jag nästan det är kul med fler jävla korkade lagar. MEN PÅ BJÖRN ALBINSON. HUR I HELVETE KAN SÄKERHETEN VARA GRATIS NÄR DE SJÄLVSLOCKNANDE CIGARETTERNA ÄR DYRARE? Dumma jävla slamfitta. Ingenting är gratis. Sjukvård är inte gratis, skola är inte gratis, ingenting är gratis. Och nu talar jag inte som en cigarettkonsument, för det är jag inte, utan jag kastar skit i ansiktet på Björn för han är så jävla fräck att tvinga sig till något "gratis".

I'm telling you, one of these days kommer allt i det här jävla pisslandet vara automatiskt och gratis, så att man slipper göra något själv. FAN VAD SKÖÖÖNT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0