nasal passage

Igår på bussen såg jag en reklam för någon hemsk nässköljare, med the capture "När sköljde du nästan senast"? Jag gick fram till chauffören och bad honom ropa ut att jag minsann hade sköljt imorse!

Det gjorde han inte, men allvarligt talat är det inte så äckligt med nässköljning som det låter. Fast varianten de kör reklam för ser ut som en jävla knarkkanyl, och är långt från lika tilltalande som den vattenkanne-inspirerade modellen jag äger. Folk verkar tro - och jag kan första några av er - att man för upp nässköljaren i anus och sätter sig på "avtryckaren" likt Ferdinand på humlan (fast berättaren säger väl fel där för, humlor har ju inte gaddar). Men i själva verket har proceduren inget med avföring att göra, tvärt om. 4/10 urin - för att ge rätt temperatur och bakteriedödande effekt, och sen in genom ena borren och ut genom tårkanalen, eller the other way around.

Men seriöst, prova en gedigen sköljning efter en bättre utekväll. Gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0