bussbus

igår i kön till bussen på väg hem från en helgonizmiddag hos morbror hörde jag en bitter gubbe säga "kön gäller för dig oxå" till en tjej som ALLEGEDLY skulle ha trängt sig. Hon påstod att hon "stod där" från början, och gubben sa något jag inte hörde, till någon som inte lyssnade. Egentligen var det väl inget märkligt med hela situationen - jag menar - ämnet bussköer är ju ganska delikat till sin natur, men oftast är folk ärliga eller snälla. Men just den här gubben lät lite konstig, lite för arg liksom. Jag tänkte, eftersom kvinnan som "trängt sig" faktiskt var av foreign heritage, att det lät som om farbrorn sa "kön gäller för dig oxå" as in "kön gäller för din jävla ras oxå". Och mycket riktigt - när han satt sig ner på bussen berättade han direkt för personen bredvid vad som hänt, och inkluderade ordet "jävla svartskalle".

Såg du hur hon trängde sig? Jävla svartskallar. Jag säger bara det, jävla svartskallar. (Jag har satt mig snett framför honom för att höra). Killen bredvid verkar måttligt intresserad. så gubben börjar berätta storyn för killen bakom mig, men han förklarar att han inte sett något. Rasistmonologen kulminerar i meningen "jävla svartskallar, man borde skiva dom och..." Lägga på bröd? undrar jag, och hoppas på att han ska fortsätta snacka så jag kan be honom hålla käften.

zå kan det gå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0