Bengt Kyckling

När vi såg Rolling Stones på Ullevi förra sommaren var det ett gäng äckliga packade göteborgare som vinkade fram sina ännu äckligare göteborgare bland publiken, vilket förargade oss och resten av publiken så till den milda grad att någon sa till en vakt. Samma vakt som ägnat halva konserten åt att ge den en av killarna vatten för han va full. En av dessa herrar anställdes sedan på ett jobb där jag inte spenderade mkt mer tid, och självaste Bengt Kyckling satt bara några få meter från mig när jag fikade i eftermiddags.



Tweety och Bengt Kyckling - lika som bär?

Appropå bär och naturen så läste jag två annonser i tunnelbanan idag. De löd:

Den högsta temperaturen som någonsin uppmätts är +57.8 grader Celsius i El Aziza, Libyen. Varje år slås nya värmerekord och det har vi på Incoord bestämt oss för att hejda -
YADA YADA YADA och typ - är du vass och vill jobba hos Sveriges vassaste energikonsult?

och nummer två:

Världens glaciärer smälter, Ilulisatt på Grönland med hela två meter i timmen - BLA BLA BLA och typ - är du grym och vill jobba med Sveriges grymmaste projekt?

HUR TÄNKER MÄNNISKOR?
"Den högsta temperaturen som någonsin uppmätts" är väl knappast 57.8 grader. Incoord vill HEJDA VÄRMEREKORD? Jag är iaf jävligt vass och vill jobba med något VASST! Klubbandet av sälungar framstår som rena rama skönhetsbehandlingen i jämförelse med Incoord's språkmisshandel. Och idag på Vinyl sa radioprataren "Burn After REDDING"

WHAT HAS THE WORLD COME TO? Det är Obamas fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0