bad bus day

det enda fucking jävla programmet jag vill se på tv är 100 höjdare. Förutom möjligtvis den där "7 ages of Rock"-dokumentären igår. Men mamma ska se på Wallanderkuken. Ok säger jag, det går på fyran. Jag tar programkortet. Men när klockan blir nio sätter sig syster cyanid framför sin tv och kollar Speed. Säger hon iaf. Jag föreslår att hon ser någon annan lite bättre film, så jag kan se 100 höjdare 21:55. Då säger mamma att jag kan se det downstairs, för det ändå är paus i filmen klockan tio. Dum som jag (och hon) är, väntar jag tålmodigt, och beger mig ner klockan tio. Men 100 höjdare går ju på femman såklart, säger hon. Suckar jag. Under tiden vi byter kanal ser jag att det inte alls är Speed på tv, utan Speed 2. Speed TVÅ. Typ världens sämsta film. Det är som att någon har skitit på min första-parkettplats på en fullsatt opera.

Och så har jag erfarit min värsta bus day ever. Det gav, såsom allting dåligt, visserligen upphov till några fina textrader. But still. På väg till stan satt en konstig man längst bak och skymde sitt ansikte för solen, och/eller för mig. Och bredvid mig satt en man vars Caterpillar-knockoffs hette "WANTED". Riktigt obehagligt. Och på kliver en mamma och hennes ungar, som skriker att de blir sparkade av henne, och hej o hå. Full kaalalbaliukiklik. Väl i G-berg fastnar bussfan i en backe, och bussen hem missar jag, bara för att istället ta någon mystisk detour med jättesena "direkt"-bussar. Som grädde på moset har tre jävla plogpilar typ fastnat i marken vid busshållplatsen, men tack o lov manövrerar bussen sig förbi.

Hoppas det snöar tills maj. hihihi.

Och hoppas det dyker upp någon okänd läsare av denna blogg den 7e maj på Stampen. Typ Pontus Gårdinger eller nått. Kanske Peter Jihde. Och VARFÖR kan inte han sluta på SPOTTHEN och börja på EKONOMINYHETER istället. Det skulle passa honom så mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0