The truth is out there

Igår hade jag piké. Och idag med. Jag har börjat köra samma klädesplagg kväll morgon istället för morgon kväll, det fungerar jävligt bra. Igår besökte jag även svd.se och läste en artikel på förstasidan om hur Sverigedemokraterna passerat fyraprocentsspärren, och röstade sedan på frågan "Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?" - typ. Av någon anledning röstade jag just på SD, och av någon anledningen var resultatet för SD 32 %. Några timmar senare hade svd.se bytt ut frågeställningen mot en annan omröstning, inte helt otippat.

Häromdagen glömde jag mitt paraply, av den enkla anledningen att det inte regnade när jag skulle gå hem. När jag återfick paraplyt igår glömde jag det igen, eftersom solen sken när jag skulle hem från repet. Jag partade på rätt fint i fredags också - bubblade iväg och landade riktigt skönt, som vi brukar säga. Så skönt att jag somnade framför The X Files när jag kom hem och åt lite glass. Jag blev tvungen att se om avsnittet på lördagen, inför samma känsla av déjà vu som inträffar när jag nu börjat läsa i The Fountainhead igen. This calls for a quote:

The A.G.A issued a dignified statement denouncing the Stoddard Temple as a spiritual and artistic fraud. Similar staements, with less dignity and more slang, were issued by the Councils of American Builders, Writers and Artists. Nobdoy hade ever heard of them, but they were Councils and this gave weight to their voice. One man would say to another: "Do you know that the Council of American Builders has said this temple is a piece of architectural tripe?" in a tone suggesting intimacy with the best of the art world. The other wouldn't want to reply that he had not heard of such a group, but would answer: "I expected them to say it. Didn't you?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0