jag menade...

...att skriva detta för längesen men, har inte orkat?!

Det är lite lustigt, för bara minuterna efter att jag berättat hur ofta jag åker kommunalt, och vilka förskräckelser jag ständigt utsätts för, ja då händer följande:

Jag är på väg till tuben för att återvända till en mycket lång första skoldag. En liten äldre man möter mig utanför stationen, (och redan här börjar jag ana att det skulle komma att bli fruktansVÄRT VÄRT med de extra minuterna jag unnade mina ben att ta mig till tåget) han säger något jag inte hör, då jag precis som alltid lyssnar på musik. Han verkar upprepa sig, men jag lyckas inte komma åt ?hold?-knappen och pausa. Hans läppar fortsätter att röra sig, och hans ögon är härligt isblåa, fast ändå lite obehagligt gråstarrsmatta - hans mössa likaså, alltså blå. Jag ger upp, och rycker ur hörlurssladden.

- Ursäkta? Studerar du, frågar han - antagligen för fjärde gången
- Ah
- Vad ska du bli?
- Eh? rik? Rik?
- Jaha, det blev jag! Jag vann ju jackpoten nu va på? Stryktipset? Niohundranittionio miljarder (redan här märker jag att han är helt seriös, och inser vilken guldgruva jag trillat ner i ? bokstavligt talat alltså, han var inte rik) niohundranittinio miljoner, niohundranittionio tusen KONSTPAUS niohundranittionio kronor.
- OJDÅ!? NÄHÄ?! Svarar jag
- Jodå, gånger 999, 999, 999 (jag överslagsräknar till 999 999 998 999 000 000 001 ? och inser att han blåljuger blåare än sina ögon och mössa tillsammans) Jag hade ju alla nior vet du, och så fick jag ju de på nedre raden oxå.

Jaha, de på nedre raden tänker jag: JA, det var inte illa, minsann! Jag konstaterar att han bara kan slänga sig i hammocken och rulla tummarna, men han klagar över sin rygg och börjar prata om vattengympa i någon simhall.

- Ja fast dit kan du ju inte gå längre nu när du är så rik, säger jag. Där är det ju bara såssar!
- JAG är socialdemokrat! Kontrar han med. Han blir upprörd: MODERATERNA, det skall jag säga dig, de är bluffmakare! De har drivit landet i botten! Det är moderaterna som har förstört! Yada Yada Yada
- Ja men jag måååste kiiiila viiiiiidare vaaaaa (på Vanhedenska) DU SKALL BLI SOSSE! DU SKALL VÄXA UPP TILL SOCIALDEMOKRAT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0