bara för att...

Jo idag utspelade sig den första skoldagen. Och det första dyra bokköpet. Ja kanske rentav den första vårdagen? Jag hade glömt halsduk för första gången på hur länge som helst, men fåglarna kvittrade ju faktiskt imorse. Man undrar om det blir vinter? Man undrar om det blir långfärdsskridskor?

Skulle man däremot undra vad för kläder som gäller i (v)år, ja då kan jag berätta att det är FjällrävendunizZz och I LOVE NY t-shirt som ligger helt rätt i tiden. Färg blå om man syns med sina tjejkompisar i likadana jackor, eller "grön" om man är ensam. Och bara för att Valentin konstaterade att jag mycket riktigt åker för mycket kommunalt, så tänkte jag berätta att jag gjorde det idag oxå. Tillsammans med tre äckliga pundare. Hade den ena inte varit så äcklig hade jag velat stå ovanför honom och bara smälla till honom i nyllet. Det första han gjorde var att riva ner en reklamskylt, som han slog sin polare med. Sen förgiftade han hela vagnen med sin utandningsluft och pratade musik (läs Nationalteatern) med sina vänner. Han började prata med en tant en bit bort, och kallade henne gång på gång "morsan". Han undrade om hon kom ihåg nånting i typ Bollnäs. Mycket märkligt. Och hur i helvete kan lodare prioritera mobilinköp, och videofunktioner?! Va e dealen? Sedan kastade han iaf sin burk på ett säte, och rapade högt när han klev av.

Kom på några sköna egna palindrom. Name not one man, och Trap art!

Och champagne är ju förfärligt gott att avnjuta i sällskap av nobla roddare, en helt vanlig onsdagskväll, inte sant?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0