acu-bus! (förstår NÅGON "ordvitsen"?)

Abouw! Va knasigt det känns att inte plugga varje kväll! Man kan sitta o kolla på abacus-wizkidz från Tokyo hela natten!? Jag brukar alltid sitta längst fram av en sätessektion när ja åker buss, så att säga. Oftast innebär detta en plats vid en dörr, och idag slog det mig att det är exakt samma sak som när man flyger. Sitter man vid en nödutgång får man visserligen bra legspace, men även ansvaret för att... typ evakuera folk? Man får inte ha väskor på golvet iaf. Det är samma sak på bussen. För visst får man bra benutrymme, det är ju far more spacious åt alla håll typ, MEN, när en barnvagn ska på bussen, ja då "måste" man hjälpa till. Alltså, det är verkligen anledning nog att inte skaffa barn, fattar inte hur de orkar.

Jag var på jobbet, och messade en viss Ellen och undrade om hon kanske slutat jobbet, och precis innan hon fick sms:et, ja då hoppades hon hemifrån att jag INTE slutat jobbet. Och precis när jag skrev typ "hej Ellen!", ja då dök Ellen upp på skärmen!? Ungefär som när Frazzes "Tallinn-båt" gungade och jag samma natt drömde om att jag var på en kapsejsande färja! Vet inte vem jag borde fria till...

Jag åkte även t-bana, och på kliver en snubbe som ser ut som en lodare, men förmodligen inte är det. HAN av alla människor som kliver på, han "torkar" sätet med sin hand. Liksom borstar av det med fingrarna och gör det "rent" för hans smutsiga äckliga rock att sitta på. Och sen stoppar han handen i ansiktet och sitter och klämmer på sitt nylle, förmodligen aningen ovetandes. Varför kunde han inte bara torkat av sätet med ansiktet direkt undrar jag, det hade sett så jävla mycket roligare ut!?

Kommentarer
Postat av: Paul

Kommer du ihag planet till Budda da flygvardinnan tvekade om tva 19-aringar var kapabla att ta det stora ansvaret vid nodutgangen?
De ville hellre ha en gammal lodare med nyllet i ansiktet (eller reverse)

2008-01-11 @ 01:25:32
Postat av: R

Ja det tänkte jag på som fan! Va kul det hade varit om de verkligen sagt det - vi ser hellre att en gammal lodare som torkar sätet med ansiktet sitter här. Synd att världen inte är så rolig. Eller typ att alla hundar skulle hoppa groda när de gick from nu. Pity...

2008-01-12 @ 10:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0