Let's see, nu ska vi komponera ett riktigt smaskigt inlägg!

Först behöver vi en... kollektivtrafiksanekdot! 2 in 1! Tobbebobbe2000 smsar när han sitter på bussen, med typ tretusen äckliga skolbarn, och jag skrattar. I gamla stan, några minuter senare, anstormar 20 (tusen) småttingar iklädda hjälmar tunnelbanevagnen. Jag undrar (men vet egentligen) varför de har hjälmar, tills tåget börjar åka och alla glin ramlar omkull som käglor :) Jag skrattar :D Jag fortsätter att konversera med min kamrat, medans kompis nr. 2 har fastnat i ett hörn av småttingar. Vi skrattar lite. Och en av ungarna bredvid oss pratar något dataspel med sin kompis snett mittemot. Plötsligt rör han istälelt blicken mot mig, jag som sitter och iakttar underliga turtleneck runt hans mun. Han fortsätter att berätta om diverse karaktärer och vapen i spelet, men sitter nu och glor rätt in i mina ögon. Jag börjar nicka lite. Och han fortsätter. Jag skrattar.

Och nu till dagens väderleksrapport: VAD E DEALEN? Vinter? Vår? Vinter? Vår? För killen på jobbet som ALLTID har samma fula jävla kläder på sig (nämner inga namn för jag vet inte vad han heter), är det ju inga problem, men för en sån modeslav som jag själv är det rather frustrating när man klätt sig för växlande molnighet och möjligen snöbyar, 3 plusgrader, och det plötsligt blir nollgradrigt, uppehåll, och snöstäder! (jag överträffar verkligen mig själv ikväll känner jag)


Och eftersom Ellen inte kan kolla youtube-klipp från jobbet så tvingas jag återberätta mer ur min exotiska vardag. Jag glömde min iPod idag, och har nu varit utan henne i... 9 timmar och 50 minuter. Hemskt. Vidare genomled jag nyligen a freakin' textbook example of a TV-dinner - microwaved lasagna and Prison Break. Några utsökta Jelly Beans på det så är man hemma - damn they're good.

Kommentarer
Postat av: annie

jag är ett plaskluder

2008-02-14 @ 22:30:30
URL: http://anniehd.blogg.se
Postat av: Ellen

Du måste peka ut vem på jobbet du menar. :)

2008-02-15 @ 17:28:44
Postat av: Anonym

(okejdå) :D

2008-02-16 @ 11:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0