därmed basta

Jag vet att jag har varit inne på ämnet Fjällräven before, och fenomenet översköljer mig dagligen så fort jag åker tunnelbana efter klockan fem. Men nu måste jag verkligen ta upp det igen, för igår när jag var på väg till bastupartaj, ja då sitter sex stycken ungdomar vid perrongen, och ALLA har FJ på sig. Har ingen av dem tänkt på det? Jag förstår inte? Det ser så sjukt patetiskt ut.

Och vad som oxå är så sjukt patetiskt att det blir väldigt underhållande, ja det är det faktum att Ted Haggard - former leader of the National Association of Evangelicals - blev dömd för att ha köpt sex och droger av en före detta prostituerad kort efter att dokumentären Jesus Camp publicerades. Samma dokumentär där han står och pratar om homosexualitet:



Det gör liksom det hela så tragiskt, att den här människan, som då hade makt över 30 miljoner medlemmar (och inflytande över mååånga fler, eftersom nästan en tredjedel av USA's befolkning är Evangelical) är en stor fet lögnare.

Dags att repa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0