Why hello there

72 unique readers can't be wrong! Vilken press jag känner att leverera ett nytt inlägg! Mitt under This Is England.

Second of all vill jag dedikera inlägget till Snygg-Martin, som brutalt lämnades för att dö vid samåkningen till träningen. Han behöver allt stöd han kan få. Tax-deductible bidrag ges till PG 90 11 01-2. Vid gåvor över 500 erhålles premie - 4-pack med batikfärgade bomullsrondeller som finns att samla i 19 olika färgnyanser.

Först och främst vill jag nämna en synnerligen oroande nyhet jag snappade upp på svd.se idag. Roande istället för oroande borde jag skrivit, vänta lite - o-roande känns inte som motsatsen till roande, men det är det uppenbarligen? O-roande borde vara något som inte e så roligt, inte något obehagligt. Nåväl. Det finns alltså "sluta-röka"-linjer för lypsyl-beroende. Helt bisarrt. Man får tips och råd om hur man ska bli kvitt beroendet av fuktgörande läppstift - kan man kalla det d? Det är tydligen farligt att överkonsumera lyspyl och dyl. för att kroppens egen förmåga att återfukta läpparna (samt huden) kan... what's the word I'm looking for here... be compromised! Vilket kan leda till "ALLVARLIGA" hudbesvär. Hur kan ett besvär vara allvarligt liksom? Hade inte jag ljugit om allt detta, av helt oförklarliga anledningar, så hade jag trott att SvD pulled some late April Fools' Day Joke.

Såg iaf Ensam Mamma Söker igår. Herregud. Vilket program. Det är Torsk På Tallinn, på riktigt. Otroligt genialt. Jag ser sällan "på tv" - men detta va helt sanslöst bra. 14 osäkra och lätt berusade kavaljerer knäpper med fingrarna till Fernandoz enastående vackra framträdande på någon camping, medan ensam-mamma-som-söker himlar med ögonen i takt med hennes "dansande?" klackar. Alla är alldeles för glada. Indiern som tidigare sagt "håller man sig någorlunda ifrån snapsen - TYP" är gladast. På mammans fråga "Varför ville du träffa mig?" sluddrar han: schnyggast i Sverige, vackraste i heela Sverige, säääxigast i Sverige etc. etc. samt - Jag vill tacka... tv3.se!!! Han är så packad, det är så svenskt, hon tycker det är så pinsamt. Det blir så bra. Blev överlycklig när ja upptäckte tv3's WEBB-TV, men det gick inte att få ljud om man spolar 31 minuter, annars är det ett hett tips. Atmosfären är så perfekt, det är så tryckande stelt, och när en av ungkarlarna hälsar på "Lenita", skakar hand, och sen bara står och stirrar med händerna bakom ryggen - utan en aning om vad han ska göra, för att sedan gå förbi henne utan att säga nåt. Hon vänder sig och tittar till kameran: "what the fuck just happened?" Det är så kul. Nu är jag trött. Visserligen är dessa program (såsom Idol) roligast första omgången, när alla underbara karaktärer finns med, men nästa söndag klockan 20:00 åker en ensam mamma till Tallinn - det blir nog ganska så, ganska så nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0