Tag en Peder Kron vid behov

Igår kunde jag inte somna på grund av att jag låg och tänkte på en av livets viktigare frågor. De gick så långt att jag var nära att gå upp mitt i natten, sätta på datorn och skriva ner mina tankar i bloggen. Frågan som jag ställde mig själv var:

Varför är damfotbollspelare sportsliga?

Jag lyckades få fram tre teorier

1. Det är lägre tempo i damfotbollen och därför är det svårare att filma, dra i tröjan och stämpla för att det blir lättare att se för domaren.

2. Herrspelare filmar konstant. Det gör dom för att vinna matcherna. Man kan tänka sig att "gå över lik" för att vinna en match. Det gör inte damerna. Jag  tror de har att göra med pengarna. Herrarna har mer att förlora än damerna på att inte filma. Men vad vinner damerna på att inte filma???? Image. Damerna får en bra bild av sig i media, bland vänner och familj för att de spelar sportsligt.

3. Damerna tycker det är principiellt fel att filma. Genom att undvika filmningar känns det bättre inombords. Dom "vinner" inre frid hos var och en. Alltså bryr sig en damfotbollsspelare mer om sin psykiska hälsa än matchen hon ska vinna. Är det rätt eller fel? De vettetusan.

Ge mig fler svar!!!!

Kommentarer
Postat av: jonte?

Damer har i regel kortare medellängd, och således kanske kortare ben (iaf fotbollerskor) och borde därför ha fysikst svårare att "gå över lik" för att vinna matchen.

2007-09-18 @ 17:55:47
Postat av: Pål

Men om dom är kortare är det kortare ner för dom om dom ska slänga sig.

2007-09-18 @ 18:50:04
Postat av: jonteh

hmm, point taken. men det kanske är så kort till marken att de inte behöver slänga sig?!!

2007-09-18 @ 23:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0