svep, svep, svep!

När jag jobbade på expert såg jag en väldigt lång människa kliva in i butiken iklädd AND1-byxor och ett väldigt igenkännvänligt face så att säga. Han såg verkligen ut som en basketspelare. Han var basketspelare i Alvik 08 - Human Rights (frågetecken?), han visade sig även 211 cm lång och 114 kg tung. Idag ser jag honom på bussen igen, med en del av sitt lag. Jag sitter så att säga "en våning upp" och känner mig väldigt överlägsen. De andra är ju inte så långa tänker jag, och kliver ner för att gå av. Men den kortaste är ju längre än mig, och det är en unik känsla. Jag undrar om det är så man känner hela tiden om man är kort, jag menar, det är rentav obehagligt - eller om man vant sig?...

Två roliga saker händer idag, i ämnet Atlas Shrugged. Jag sitter och läser en annan bok av henne, då jag approachas av en tjej som undrar om jag läst AS, och sedan bjuder in mig till en bokdiskussion som behandlar just den boken idag. Här går jag läser klart en bok, intet anandes att jag gjort det parallelt med en hel bokklubb, det är inte varje dag! Och när jag läser boken tänker jag på hur den skulle göra sig som film, och lovar mig själv att filmatisera det själv if nobody beats me to it. So anyways, googlar lite, och finner att the movie is IN PRODUCTION, med Angelina Jolie, and possibly Brad Pitt starring. Det blir mycket intressant.

Och när jag går kliver av från tunnelbanan kommer en lång kille och frågar om jag har en jävla cigarett (inte JÄVLA men) liksom, jag har inte ens klivit av tåget? Plus att jag lyssnar på musik? Det är inte ofta jag lyssnar på Blur, och när jag väl gör det vill jag vara ifred. Väl i the overcrowded stairs springer en kille förbi på min vänstersida i rulltrappan åt fel håll, screaming "vaaafan". Han hade nog bråttom :D Jag menar, springa upp för felhållsrulltrappa är ju relativt ofarligt men, neråt är ju vansinne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0