oi! you can't walk here! oh really??? ON THE GRASS!

Såg klart Det Här Är England - turned out real good. Inte makalöst skådespeleri kanske men, den känns äkta, helt klart värd. Lite kul är att pojken som gör huvudrollen inte är skådis någonstans, utan plockades upp från nått ungdomscenter för att han va så cool. Alla andra småkillar ville bli filmstjärnor men den här grabben ville ha a fiver bara för att dyka upp på audition. I filmen är hans gäng "nationalister", och när någon ledare förkastade det faktum att folk som kom till England skulle få support bara for the sake of it, för att de demanded it liksom, då hajjade jag till - det va ju inte helt tokigt. Sen hade ju visserligen de flesta av grabbarna swastikor i nacken, och majoriteten va nog arbetslösa själv oxå men...  Detta fick mig iaf att tänka på en diskussion på jobbet, där en person hävdade att man ska hjälpa alla som "har det svårt" i Sverige, men att resten av världen inte var vårt problem. Om man nu är så såld på allas lika värde, och allas rätt till allt mellan himmel och jord - ja då är det ju fullkomligt befängt att hävda att en person som står på rätt sida om gränsen är mer värd, och har mer rätt till hjälp av svenskar än någon annan? Det borde jag sagt, va dum ja é... We'll that's enough politics for one weekday folks!

Jag drömde att jag vann Idol, och inte kunde använda mitt vanliga namn i telefon, för jag va så känd. Det va mest jobbigt så, jag avsäger nog mig titeln när det blir officellt. Dagens program va mycket bättre än premiären - vilka jävla miffon alltså :D Så underbart med så fruktansvärt intelligenta människor som skäller ut juryn, välter stolar och skriker, och sen står i flera minuter utan att klura ut hur man ska öppna en dörr. Det är ju inte kul med människor som inte vet att jorden är rund, men de som vet att den är platt - now that's hysterical - så att säga. Ja, you can quote me on that. Kursiverar just in case.

Han som nu, precis vid samma tidpunkt som igår frågar "varför inge blogg?"  är skyldig mig 182,50:- Ett perfekt belopp att överföra via internetbank. Varför utmärkelsen "Facebook Of The Week" idag går till...

Internetbanken! Utan att man tänker på det fungerar den som perfekt komplement till dagens tråkigt standardiserade och ständigt växande internationella communitys - här har du möjlighet att med alla svenskans 28 bokstäver! konstruera meddelanden på upp till 12 tecken! - vilka smidigt skickas till "självkostnadspris". Här finns även utrymme för s.k "practical jokes" - t.ex. när ens syrras kompis väntar på försenad lön kan man schemalägga överföring av 3 kronor och 42 öre den 25:e i månaden, med hälsningen "Lön". Och det bästa av allt, det är HELT ANONYMT! (well almost).

Adjö!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0