[tappavär] defullasaker

Jag var förkyld igår och ville inte smitta datorn, varför jag valde att inte redogöra för allt fantastiskt roligt jag upplevde. Så spindelstoryn, kattattacken, tallrikskalaset och felsägningsfrökenincidenten kommer aldrig att återberättas. För någon.

Men i fredags tappade jag däremot min Rädda Älta Sjön-badge från min jägarjacka. Jag har tappert kampanjat nu i höst för att rädda vår sjö men har inte fått så fasanfullt mycket respons, så det var väl lika bra att byta kampanj. Vad fan heter det på svenska btw? Märke? Inte fan är det pin eller brosch iaf. Jävla språk vi har. Jag bär en "E.T. Phone Home"-badge nu, och jobbar hårt för att få hem E.T. lagom till julafton. Det är ju inte mer än rättvist att killen får en svensk rättegång, och en svensk julafton for that matter. Åh jul, va kul. Jul i New York. Värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0