Kill Roy (eller Bill)!

Jag har idag gått igenom en av de mest absurda dagarna i världen (så länge jag minns den iaf). Därför kommer jag använda den här bloggen för att "skriva av mig" som det så vackert heter. Inte riktigt syftet med bloggen men detta är ett rejält jävla undantag och jag känner mig tvungen att göra de.

Plot
5:30 vaknade jag i morse packad och klar för att dra till Arlanda och ge mig iväg med Continental Airlines 09:10. När jag står i kön till Check-in går det samtidigt några flygplatskontrollanter runt bland kön för att kolla säkerheten. De blir ruggigt imponerade av min packning som är heeelt felfri. Väl vid check-in disken stöter jag på de första problemet för dagen. Kassörskan/värdinnan säger att min biljett endast är bokad men inte betald. Jag säger lite småargt att jag visst har betalat den och visar stolt upp Kilroytravel-kvittot på 10 388:-. Hon förstår problemet och ringer en av sina executives och ber sedan mig gå till en anna desk, typ en customer service variant. Väl där visar det sig att Kilroy inte har betalt min biljett utan bara bokat den, vilket innebär at jag inte kan använda biljetten. Jag får spasmer och orgasm samtidigt.

Den mycket vänliga novia-anställda kvinnan säger att jag kan komma på planet men billigaste biljetten kostar runt 20 000:-. Självklart finns det en chans att Kilroy skulle kunna stå för den biljetten men verkligen inte säkert. Alltså skulle det betyda att jag har betalat 2 biljetter för totalt 30 000.- och det finns INGEN som helst garanti på att jag får tillbaka pengarna. Ett uteslutet alternativ!!!!!

Det slutar med att jag ber om dokument som bevisar att min biljett INTE var betalad och att jag ska få tillbaka pengarna av Kilroy. Det fixar hon iaf. Det skall också nämnas att Kilroys kundservice inte hade öppnat vid den tiden, så jag kunde inte ringa dom och be om betalning.

Vi åker tillbaka till stan med målet att bråka rejält med Kilroy. När Kilroys kundeservice öppnar ber vi dom kolla min biljett för planet som redan är i luften. De bekräftar med skam i rösten att jag har rätt och att de ska försöka lösa problemet.

De ringer tillbaka eventually med en ny resrutt och nytt datum för samma pris. Jag nappar. FAST medans jag väntade på deras samtal var jag läskigt nära att bara ta tillbaka pengarna och stanna i Sverige. Vene riktigt vad som fick mig till slut att köra all-in.

All cred till Lotta på Kilroy som gjorde sitt yttersta för att fixa alltihop. Hon hade kunnat strunta totalt i mig utan att hamna i allt för stora trubbel. Morsan hade väl iofs slängt in nån jävla advokat (adel you know) men de visste ju inte lilla Lotta.

Dagens konstaterande:
Mobiltelefoner är underskattade

Efter att allt var uppklarat var jag kvar i stan utan mobil, pengar (endast peruanska och amerikanska) och hemnyckel. Jag har åkt mellan sthlm och förorter 6 ggr idag. När man ser människor stressa runt på gatorna börjar man bara garva.

Lyckad jävla dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0