glasskåpbil

Dagens iakttagelser har givit mig följande insikter:

det är obehagligt att se någon sätta sig på en buss med kapuschongen vänd "ut och in". Alltså att se någon med luvan ut och in. Det är ju som att trä på mössan på sätet liksom, vem gör det? Varför?

Om man är kille, och har stora lår och stor rumpa, då är det inte snyggt med tajta jeans som framhäver ens ass crack.

Om man är på LiDL, och betalar med två tior, två femmor och två enkronor, fast det bara kostar 27 kronor - don't give Robert the angry eye. Det tar tid, och man missar bussen. Det roligare var att han frågade om jag hade femtio öre, och sedan tittade på mig stolt och sa "d e lungt" ;) (jag bjuder på den). Som sagt, problemet var att jag gett honom 5 kronor för mycket. "Eh jag tror jag fick 27". "Jag vet att du fick 32, två tior, två femmor och två enkronor." "Men det såg ut som 27 kronor". JAAAAAAHA ROBERT, SÅG DET UUUUUT som 27 kronor, men säg det på en gång då.

Bussen missade jag this morning också, för att jag p.g.a kvarglömda skattepapper (se tidigare inlägg) var tvungen att springa tebax home. Nästa buss anländer till hållplatsen samtidigt som mig, jag saktar ner min takt, och går nu jämsides med bussen - CHAFFISSEN tittar på mig med himlande ögon och slår ut händerna hjälplöst, explaining att han inte tänker stanna. Jag ville kasta en pingvin på honom. Jag hade ingen. Däremot, när jag kliver in i badrummet (det badrum vars radio sätts igång när man tänder ljudet) - så är det första jag hör "SMSA LÅNA! SMSA LÅNA!" Och eftersom de orden yttras på radio så sällan som varannan minut så måste det ju vara något form av tecken på att jag kommer hitta två strumpor i samma färg imorgon bitti.

Kommentarer
Postat av: Johnny

Bra!

2007-10-12 @ 01:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0