självklart!

Åkte tunnelbana igår. En kvinna vill sätta sig på en ledig plats längst in mot fönstret, och när hon rör sig mot sätet så är det ju självklart att man flyttar lite på benen så hon kommer förbi. Men inte fan är det självklart att man säger  "självklart". Killen trodde han va fucking jävla Spiderman. Tittade upp på kvinnan och brast ut alldeles för högt SJÄLVKLART! följt av ett äckligt leende av självgodhet. Nu när jag skrivit själv så många gånger börjar jag tvivla på dess rätta stavning. Det ser konstigt ut.

Konstigare var det när jag kom hem. Vid dörren ligger några bitar av vit massa. Jag misstänker att det är snö, men böjer mig ner för att undersöka saken noggrannare. Det är ägg. Kokt ägg. Och en HEL jävla äggula - helt intakt. Jag ser framför mig hur några snorungar smider planer hela dagen, går och KÖPER ett ägg, hårdkokar det, och kastar det på huset. När vi inte ens var hemma. Hur i helvete har de tänkt egentligen? Är det kanske så att det ligger någon mordisk symbolik i kokade ägg, typ som avhuggna hästhuvuden? För annars brukar man kasta råa ägg nämligen... När folk är hemma... och sen springa... Vilka jävla idioter, jag kunde inte sluta skratta.

Kommentarer
Postat av: p

De e ju sjalvklart att man tenker pa sig sjalv fore andra. Sjalv!

2007-11-24 @ 19:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0