Lite extra lök på laxen

är ju ett sånt uttryck som man letar hela livet efter, men inte hittar - för att citera.

Jag approachade en snubbe på stan som hade likadan halsduk som mig, gick besides him så länge att jag såg det som ett tecken att agera - and so I did. Han pratade i telefon, jag knackade honom på axeln och pekade på min halsduk, och sen på hans, och gav ifrån mig ett baby chimpanzee smile - fick ett tillbaka, nästan.

This behaviour har jag förmodligen fått från min mamma, som häromdagen sa till några äckliga ungar på bussen att sluta spotta och skrika hora i telefon. Killen i sällskapet sa att han vägrade take orders från någon jävla 40-åring, varpå min mamma tackar för komplimangen, being over 50. Sedan kallar han henne häxa och säger att hon har lösshår - läge att tacka för komplimangen igen kan man tycka. Mor ger istället en komplimang, i form av upplysning om snygg spottloska på sig egen tröja (a.k.a drewl). Han blev tyst.

Det är ungefär som när min kompis brorsas kompis eller whatever satt på tuben och såg lagom invandrarfientlig ut, varpå ett gäng börjar mucka och säger att dom "JA KNULLA DIN MAMMA" - varpå han svarar typ "Eh, ok min mamma är 55". They TOO blev tysta.

O.A.O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0