Gloggie

Haha jag ser att Pål är mitt i att skriva ett lustigt inlägg här! Hoppas jag hinner före!

Jag tänkte nämligen berätta att jag ätit thaibuffé ikväll. God öl åt jag oxå. Jag ville gärna tro att jag var vuxen när jag utvecklat förmågan att inte köpa alldeles för mycket godis varje gång man handlar just, godis. Nu lyckas jag nämligen, till skillnad mot mina försvällda kamrater, nästan alltid köpa en perfekt amount of candy - vilket är ganska lite. Det slog mig idag att jag är helt jävla värdelös på att äta buffé - egentligen är jag ju väldigt bra på't, beroende på hur man ser det. Hursomhavertarjagalldelesförmycket mat, och jag lyckas oftast äta alldeles för mycket oxå.

Tur att jag åt upp the Polly igår. Det är en kul förpackning som sagt, med kul innehåll. De sex julinspirerade smakerna står med stor text på framsidan, och under dessa står de på engelska. Förutom smaken "Glögg" - vilket inte finns på engelska. Det hade dock varit väldigt kul om Cloetta översatt även Glögg. Till t.ex. Gloggie.

Hey John! You should like definitely come over this Tuesday, Paul and I are throwing this great Gloggie-party!

Påminner mig om helgens bravader, när vi leker någon korkad nyuppfunnen lek som går ut på att säga seriefigurer från A till Ö - och dricka kollektivt varje gång man lyckas, och misslyckas.

Det hela är ganska oseriöst, på bokstaven V godtas Viktor & Rolf osv. När vi hamnade på C tänker Dag ett tag - rim. Han tvekar, men drar till med "jag tar det på engelska, får man det? Carl Anka!". Varpå medspelerskan utbrister: "Nee men bara på svenska!". Detta var förstås väldigt roligt.

Kommentarer
Postat av: annie

MEN PÅL DÅ?

2007-11-28 @ 23:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0