FYRA NYANSER AV BRUNT !

Åt på Max idag. Dagens Lunch från 10-14 för 53 kronor. Saken var bara den att klockan inte var 14. Jag undrar hur mycket pengar de förlorar varje vecka på att de inte tar fullt pris. Så här tänker jag alltid. På en TV-skärm stod det även "Vi har svenskt kött och kyckling". Det heter ju svensk kyckling, så det blir ju fel. Och varför skriver man inte bara kött? Man kan lika gärna skriva "Vi har svensk ko och kyckling".

På busshållplatsen stod en kvinna med afrikanskt påbrå, och sanslöst fula tänder. Hon hade en pälsmössa, med tillhörande rysk brosch á la hammare och skärare. Hade jag haft kvar mitt Lenin-märke hade jag lätt approachat henne. Nu fick hon mest en dos of the evil eye av mig.

Och hösten KAN ju inte vara en favoritårstid för hundägare. Såg en äcklig jävla golvmopp till hund idag på stan. Hälften av hunn' va dränkt i brun lera. Och appropå brunt, som färgblind har jag länge uppfattats som missbildad, men those days are over amigos! Jag har bara ett ANNAT färgseende än ni jävla sopor! Visst, grön är inte min starkaste avdelning, men jag kan tydligen uppfatta och särskilja vissa nyanser av brunt som ni bara skulle våga drömma om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0