disk!

Igår på tunnelbanan satt en riktigt härligt fet gubbe och snackade i telefon. Genom Beastie Boys Solid Gold Hits (sååå sköna) hörde jag honom säga "Nej men fixa pengar. Ni får ordna det. Jag litar inte på er. Fixa fram." Det rörde sig naturligtvis om kärnvapen.

Jag älskar de överreklamerade tunnelbanorna. Och då menar jag såklart de vagnar som är helt täckta i reklam. Jag hatar däremot människor som bär portföljen med baksidan utåt, and above all; korta småtjejer i over-sizade och oknäppta Fjällräven-jackor. Varför köper man en tjock och fet dunjacka om man är 1.50 lång? Vilken modeblogg skriver att du ska se ut som en legobit i vinter?

Speaking of subways, först förstod jag inte varför det stod att 25 % av alla tunnelbaneresenärer inte tvättat händerna på alldeles för länge, men sen kopplade jag. But still, om det nu stämmer... Hur i helvete kan det stämma? Hur kan man possibly undgå med att få vatten på händerna om man har en toalett hemma? Ähvfn. Jonte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0