Across The Field

Det roliga med Fältöversten är inte att Sacha "från TV4" vaktar entrén med sina sura underläpp och kisande högeröga varje fredag. Det är heller inte det faktum att det bjuds på godis på Systemet - enligt min uppfattning endast till mig! (dom börjar väl känna igen mig...) Inte heller konversationen när damen frågar sin make i kassan: Har du deg? Och han säger, nej ingenting. Dam = old lady - Deg = rätt coolt uttryck. Det roliga är de äldre farbröder som besöker köpcentrumet varje fredagseftermiddag och fikar eller äter tidig middag. Det finns en lite större stackare, som alltid har samma plats på samma café. När jag tycker mitt liv börjar bli tråkigt och rutinmässigt så tänker jag på honom. Fast on the other hand; vad hindrar honom från att skriva i sin blogg: HAHA DEN DÄR ÄCKLIGA SNORUNGEN SOM KÖPER MASSA VIN O ÖL VARJE FREDAG HAHAHA JÄVLA ÄCKLIGA SNORUNGE HAHAHA SÅ JÄVLA FJORTIZ, det är frågan...

Appropå Systemet: Jag köper ju inte hem fyra liter vin till mamma och syster för att jag tycker det är kul. It's simply a matter of tjänster and gentjänster. Detta är anledningen till varför jag inte lånar ut pengar till "fritt främmande" människor på jobbet. Men frågan är vad anledningen bakom en viss person på jobbets hjälpande ord idag var. Hon pratar i telefon. En annan lyckas med konstycket att få kaffe på händerna vid automaten, och innan den skållade kvinnan hunnit reagera så avbryter person 1 sitt telefonsamtal, och inflikar "häll kallt vatten på det". VAFFAN tror hon? Att puckot ska hälla kokande vattnet på fingrarna? Det verkade verkligen som om hon sa det bara för att verka jävla duktigt till personen i andra sidan av luren. Som om det var en liten unge som gjort illa sig och desperat bad om hjälp. Inkompetenta människor som ger order. <----- Det där var en punkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0