Wild, wild horses, well ride them some day

Damer och herrar. Ni kommer nu att få bevitta någon alldeles utomordentligt otroligt. Nedan besåkdbara fenomen är inget annat än ett gäng perfekt kokade äggklyftor. Och det mest fascinerande med det hela, är att utfallet så våldsamt sönderslog mina blysamma förväntningar om gulans form. Som Jamie skulle sagt: I just whacked them in there, no timer, no nothing. Att Jamie inte använder timer, eller anything at all for that matter, goes ju without saying, så han säger nog inte det. Men fokusera särskilt på den gulan som saktmodigt accentueras av kvällsolen i bildens nederkant, och se hur elegant men yet prydligt dess konsistens (inte alltid man får tillfälle att skriva tre G så jag tar tillfället i akt) balanserar likt Indy på en repbro över krokodiler, mellan en överansträngd hårdkokthet och en nervös första-dejt-lösgula.

image16

Som alltid om sommarkvällarna kickades det lite boll. Jag fick snilleblixten att aktivera en dos OCD, och utmanade mig själv till att hoppa upp med skallen i ribban på sjumannamålet - den var ju så frestande nära min frisyr (4 omstavningar - galet svårt), och jag hade ju faktiskt producerad en riktigt läcker ribba (läser man bara hit låter det som att jag haft en riktigt läcker RIBBA - vilket är ganska kul om man känner till ordets dubbla mening - mer om det ämnet nedan!) in halvtimmen innan. Jag hoppar försiktigt - nuddar inte. Jag hoppar lite mindre försiktigt - ingen kontakt. ÅH SÅ SPÄNNANDE tänker jag. Tredje gången gillt, men siffran 3 fick för mycket att säga till om, så jag var tvungen att göra det tre gånger. Men tredje gången nuddade jag på sidan av huvudet, och då måste man ju toucha med andra sidan oxå - ya'll see where this is going. Oooch såååvittt jaaa veeet, så står han fortfarande där i målet, och hoppar upp med huvudet (och luktar på konstgräset?)

Och appropå serien Invasion, så lärde den mig ordet badger's sanna innebörd. "Sir, she's badgering the witness" - nu är detta citat visserligen inte hämtat ur denna serie, utan från avdelningen påhittning. Men faktum kvarstår att sidan www.badgerbadgerbadger.com plötsligt blir mycket roligare när man förstår den dubbla betydelsen av ordet badger. Det är alltså inte en grävling som säger "grävling grävling grävling" - utan snarare en "tjata" som säger "tjata tjata tjata".

Nu ska jag planera morgondagens resa - som den sl.se-addict jag är. Det blir så notoriskt planerat in i minsta detalj, att när jag memorerat den ultimata resvägen redan måste åka. Ungefär som den där snigeln på SF reklamen years ago, som istället för att "gå upp innan han gick o la sig" smidigt kunde hämta ut biljetterna i Biljettautomaten precis innan bion började. MEN HUR I HELVETE SKA SNIGELN HINNA KRÄLA IN I SALONGEN OM BION PRECIS SKA BÖRJA? jag hajjade aldrig den jävla reklamen. Men snigelreklamen där frasen "vill du oxå ha en snigel i ögat?", den gillade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0