VÄLKOMMEN TILL MIN NYYYYYYYAAA BLOOOOOGGGGE

Blev påmind om ett topic jag velat discussa länge - om hur vilken sanslöst dålig musik som hittar fram på sommaren - när jag fick en cpskadat dåligt låt idag av Basshunter - inte AV honom själv alltså men, gjord av honom. Om det nu är något att göra. Det "sjöngs" typ: Vi sover hela dagen. Vi krökar hela natten. Vi är festfolk! Helt sanslöst dåligt. Och den här jävla "håll upp händerna för stureplan - vår schöna stadsdel (stadsdel frågetecken)" som inte ens är en originalversion. Eller låtfan om en fågel som heter Niklas typ, eller idiotlåten om INGENTING? Detta är en låt om ingenting, tingeling tjingeling! Tacka vet jag Mr. Oizo när det kommer till "dålig" musik. Flat Beat ville inte va en bra låt, den ville bara va råcool, och den va verkligen svintuff - röka varmkorv liksom? eZ. Tror att Eiffel 65 hade sin hit Blue samma år - på nittionalet var den dåliga musiken bad in a good way.



Och appropå mindre bra texter - den här killen: 

http://video.accesshollywood.com/player/?id=110744 - som egentligen inte knocks you off the chair med förmågan att spela The Entertainer, utan med sin ofantliga charm - har döpt en låt till typ "the tiger who espaced from the zoo"
eller nått. Han är så sanslöst söt när han precis när han börjat att spela upp sin egenkomponerade melodi kommer på att han inte nämnt namnet på låten ännu. Autistisk naturligt-vis, men otroligt cool kille. Det är ok att vara lillgammal om man är 6 år.


Med utomordentligt komisk melodi, på oerhört behaglig medelåldersskånska kommenteras idag på jobbet en snubbe som tyckte d va inne att ha mjukisbyxor, skjorta och mössa på sig:

 

- OJ, mössa INOMhus, DET ÄR ju HELkonstigt

- Ja, svarar jag fnissandes på monoton stockholmska

- Går man på LYXdroger DÅ eller VADÅ? (ofrivilligt rim)


Här börjar jag gapskratta, och konversationen blir alltför komplex för att kunna återberättas med romerskt alfabet.


Waiting va en rätt kass film, men Ryan Reynolds (som ser ut som en yngre och snyggare Jason Lee a.k.a Earl, My Name Is) är rätt dryg och rolig. Och när man säger "jag ringer dig i veckan", så menar man inte att man ringer i veckan, men man menar heller inte att man inte ringer i veckan - och svenskan toppar fortf. dubbelnegationsligan överlägset. Jag kommer nog inte ringa iaf. Måste ju sova! orkar inte se Entourage! Sacre bleu! Imorgon ska jag åka båt.


Kommentarer
Postat av: Cim

Fågeln heter Roger och inget annat. / Basshunter Stab.

2007-07-26 @ 18:42:53
URL: http://www.onelove.bloggspace.se
Postat av: Roy

Roy o Roger har en blogg ihop. Roy o Roger har ett liv ihop. Roy o Roger har dag, bok, en blogg, ihop, tillsammans!

2007-07-26 @ 20:28:58
URL: http://jonteochpaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0