Tänk att jag drömde inatt

att det cyklade ut en liten mussla ur min näsa, en liten rackare med toppluva och stödhjul. NEJ jag drömde om en kroppsbyggare i blå trikå som sprang 1.7 mil till gymmet varje dag, först på 1.53, sedan på 1h 37 min, och finally set the record at 1.19. Fast det var igår jag drömde det.

Idag var jag på nytt jobb. Utbildaren (som efter ett år på Handels valt att skola om sig till P-R-Ä-S-T) ville oftast dra liknelser mellan att sälja och ragga på krogen - jätteintressant punkt (alltså inte EN jätteintressant punkt, utan det är jätteintressant PUNKT - och då menar jag alltså, by means of le sarcasm att det INTE är särskilt intressant). En man tyckte tydligen att han skulle förklara att hela säljindustrin håller på att revolutioneras av "word of mouth" i sitt Nobelpristacktal, när chefen bara ville veta om någon hört termen förut - VARFÖR människor VARFÖR? och VARFÖR påpeka "Inledning är felstavat".

Och trollet till 63-åring ("han där inne sa 64 men det var ju helt fel" - "ah ok hehe") frågade om ordet brake betydde bryt. Och hur man skulle bära sig åt om man ringde upp en "lätt efterbliven". VADÅ LÄTT EFTERBLIVEN? Vad är det för jävla fråga, use your imagination. Vad gör vi om the Army of Terracotta Warriors come to life and poison our lunch? Can we consult the hand book?

Och inte tänkte hon på att det i 2000-talets Sverige blir lite konstig stämning om man huttrar fram "vad är det för grundlön?"..."ja men vad har jag lön" och chefen viskar högt "du har 90 kronor" (bara för att du går så jävla långsamt) - när alla andra har 75 kronor. Jag iaf, genomförde min slugaste, mest effektivaste, och mest framgångsrika löneförhandling idag (min först helt enkelt). Just när hon tjattrat om att lönen är oberoende höjningar under året, och "facket", "samhällets aggregerade behov" och "solidaritet" (de två sista är writer's fabrication) så körde jag över henne och fick 11,2 % till! Fe-hett värt.

Och så blev jag approachad idag på stan - "Det är du som e Jonte va?" Yessssum sa jag stolt, and produced from my front pocket blogg.se-pennan för att signera hennes panna - när hon frågar "Men var är Paul?". Kul... Varför fick inte jag va duons pretty-boy :( Bra val - "Why thank you God - I'll take the gargantual feet, the pointy fingers, the elephantine ears... all on.... on one of those Steven Merchant bodies over there.

Johnny Depp spelade allt sina kort rätt... fast sägnen säger att han hade en massa rabattkuponger, åtminstone på välgroomade ögonbryn (kvinnoögon på köpet).

Kommentarer
Postat av: annie

Man on Fire e schööön bruschaaaaaan. ja o papa se den live nu! YEAH

2007-07-18 @ 23:25:38
Postat av: Anonym

dumt att se om en film dagen efter :P geeez christ. gee-eez chri-ist

2007-07-19 @ 00:06:02
URL: http://jonteochpaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0