Så att vi kan flytta tillbaka sanden efter golfare

"En blogg med ett sidospår mitt i inlägget för att sedan återkomma till den väsentliga historien är en blogg av kvalité" (Aristoteles). Jag tänkte därför använda mig av den stilen nu. So get ready!

 

I lördags kväll lyckades vi med en oerhört värd natt (fylla, nekade på klubbar, lost I Tyresö, onani-bilder you name it). Vad Jonte dock glömde att nämna i sitt förra inlägg var att vi fick uppleva tidernas taxifight. Efter att Jonte hade blivit nekad av Fasching-vakten för 3e gången insåg vi att hemgången från utgången var nära.




The story

Under tiden vi väntar på bussen (Klarabergsgatan) svänger det in en taxi-bil precis bredvid oss och ut hoppar först en arg kund (medelålders man) och sedan en arg turk-taxichaufför. First impression är att kunden är full och dum men när ordningsvakterna kommer och turkisen både hotar och slår mot vakten ändras uppfattningen. Flickvännen till kunden börjar gråta över någonting som vi aldrig kommer få veta vad det var, de börjar prata om att anmäla The Turk och så vidare. Mitt i allt kommer jag på att vi borde ställa upp och vittna om denna upplevelse i en framtida rättegång.



Sidospår

När jag och Herr Cravén var på en rättegång i våras var en speciell händelse extra minnesvärd. Människor som vittnar under en rättegång har möjlighet att få ut en ersättning för att man går från jobbet och ställer upp att vittna. 700.- är maxbeloppet vill jag minnas. Under denna rättegång var vittne nr 1 studerande och kunde därför inte få någon ersättning för sitt uppoffrande, vittne nr 2 tog ut 400:- tack vare detta, men sedan kom vittne nr 3 och han va ju neger........

Hans vittne var helt onödigt, mest på grund av att hans svenska var extremt dålig. Ingen förstod vad hans sa och efter 5 minuter gav ordföranden upp och sa "jaha herr Mahmoud, hur många timmars arbete har du blivit av med på grund av detta, och vad har du för timlön?". På en millisekund svarar vittnet "700 kronor!". Intrycket var att snubben hade full koll på vad maxbeloppet var och den enda anledningen till att han vittnade var pengarna. Skön grej! Tankarna gick sedan att jobba som vittne. Typ stå på plattan under nätterna och söka efter tjaffs. Därefter vittna och tjäna 700:- för each trial. Skön grej!



Back to the story

När jag sedan blev sugen på att tända en cigg men saknar tändare går jag upp till paret som just hade varit med om en traumatisk taxi-fight. Jag har då redan berättat den ovannämnda historien om negrer och vittnen för Robin och han är helt på att vittna. Så när jag står bredvid paret kryper Robin fram bakom mig och säger med en hög stämma "Vi kan vittna, de e fett värt! Vi vittnar lätt!".

 

Var det storyn eller sidospåret som vägde tyngst?

What say you?

Kommentarer
Postat av: Thom S

Haha. Jag vill mer veta vad som hände!!! Sidostoryn var lite bättre ;)

2007-07-30 @ 09:22:06
URL: http://www.argit.se
Postat av: sukram

sidostoryn va bäst!

2007-07-30 @ 18:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0