En man med för stor kavaj, hoppas det är Jehovas!

åKTE gammal tunnelbana idag. Kränger mer än Berg- o dalbanan (hurfanskrivermandet?), och ser ut som tåget i Budapest (bild ovan). Och när vi åker rulltrappa till tunnelbanan, så står vi på HÖGER sida, så att de långbenta kan spara in några sekunder av sina liv. Och när vi trycker på hissknappen så gör man det i enlighet med den riktning man ämnar åka, dvs pil upp om du ska upp, och pil ner om du ska ner - så att en hiss på väg ner inte stannar i onödan, believing vi också are going down. TACK. Såg en tjej från förra jobbet på urtåget, men vad fan skulle jag gjort, hoppat på igen eller? dåså. Och på tåget lyssnade jag Keane. Tom Chaplin andas in tydligt ganska ofta, iaf på Is It Any Wonder - och jag tror inte det är en intentional inandning á la Beatles - Girl, för han låter som en nervös köttbulle (från menyn i Bulgarien: NERVOUS MEATBALLS - 5 leva).

Och visst fan ska man få diskriminera någon till ett lärarjobb p.g.a. dålig svenska. Man kan ju inte ha rätt till arbete bara för att man behöver ett jobb, bara sådär, titt som tätt. Iofs touchy subject, I'll stop myself here.

Det jag ville komma till är följande konversation som utspelar sig på jobbet när jag berättar om Sveriges vinsttätaste lotteri för en kund:

- Men jag har redan vunnit högvinsten.
- Jasså? Den högsta vinsten hos oss?
undrar jag, lite excited
- Nej, det eviga livet.
- Vad är det för lotteri? här börjar jag så att säga, starting to see where this is going, och spelar glatt med!
- Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall icke förgås, utan hava evigt liv. (mannen citerar Johannes 3:16)
- Det var inte illa! Hur stor vinstchans är det?
- 100 %. Gåvan är given.
- Given?

- Kristus har redan betald för dig på korset, det är bara att hämta vinsten - typ.
- Men måste man inte tro då? Sådär som Indiana Jones gjorde när han behövde en bro för att komma över ett stup?
- Nej, tron finns redan inom dig, det behövs inte mer.
- D'perfekt?!


Det hela slutar med att köparen blir säljare, och jag lovar att "krypa in i min kammare" ikväll för att läsa hela  Johannesevangeliet, och således ta del av evigt liv. Ingen portoavgift, inget köptvång, ingen bindningtid! ha-ha! Tji på y'all mortals!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0