Ragrnar Skanaker

Shit vilken aktivitet. Maste bara klargora for Sverige hur efterblivna bolivianer e. Bussresan till La Paz blev ett aventyr utover de vanliga. Efter 2 timmars bussferd stannade bussfan pga en lang jevla ko (kö!) som streckte sig nagra 100 meter bort. Inte sa jevla normalt ute pa landet i Bolivia klockan 10 pa kvellen. Varenda jevel borjar skrika "bloqueo!". Jag och tre kvinnor over 40, varav en ville bli min flickven, vandrar fram till hendelsernas centrum der de star 75-100 pers och diskuterar nat.

Och shit vad jag inte vet hela historien men ska forsoka beratta den:
Tydligen hade det varit en trafikolycka med en buss och en kvinna hade dott. Tydligen skulle nagra dokument skrivas under for att allt skulle va i sin ordning. nagra poliser ville fixa de. MEN ett geng ansag att som inte hade auktoritet till att skriva under dessa dokument. Sa av denna anledning blockerade dom vegen. Jag vet inte varfor, men dom lyckades oxa bli fullare och fullare for varje timme som gick. Efter 2-3 timmar gick dom 500 pers som vantade pa att fa aka forbi till protest och fyllona gav upp. PRECIS dyker den riktiga polisen upp for att ta bort fylllona. Tajming!

Jaja, annu ett bevis pa att kommunist-bolivia inte e verldens besta plats. Idag La Paz, imorgon buss till Arequipa. Finalmente!

Ciao


Kommentarer
Postat av: KKK

Bolivianer är duktigt störda i huvudet, kolla bara på ÄltaLennart mohahahaha...

2007-12-17 @ 17:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0