NY i NY

det finns verkligen för mycket att göra i New York för att man ska orka dela med sig av det roliga. Vad kan man säga? Först blev "vi" asrädda för att vi hamnade mitt i en inspelning av COPS - bildligt talat. Och sen förstod vi att det inte var så farligt att vara de enda blonda personerna i hela affären. Jenkare är mycket trevligare än vad man tror. Man hinner inte säga förlåt först när man nästan går in i en person på stan. Man hör alltid folk skrika ut från le subway att någon har glömt ett par svarta handskar. Det är svårt att undgå att börja prata med random people på tunnelbanan om Queen Latifah och hennes filminspelningar i Sverige. Och det är billigt. Det är svårt att låta bli att handla allt från strumpor till halsdukar (dvs varje klädesplagg på kroppen - inkl. slipsar). OCH INKLUSIVE ett par alldeles för färgglada par adidas sneakers som var alldeles för billiga för att bli benådade från min plånboks vrede. Det är så mycket jävla roliga saker som jag glömt, och inte fan tänker jag ödsla dyrbar NY-tid till att kursivera viktiga meningar heller. Stick och dö! Jag ska lätt flytta hit en vacker dag. Kanske träffar jag den där kvinnan på tunnelbanan igen om 20 år när jag har barn och ett jättebra jobb, som hon sa... JONTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0