EXTRA EXTRA READ ALL ABOUT IT

åh vad jag längtade efter Julavsnittet från Extras. Det är verkligen världens bästa serie. Jag ser scenen när Clive Owen parodiserar sig själv under en filminspelning om och om igen. Jag ska inte berätta scenen för Pål kommer vilja se den. Om och om igen.

Jag läste i Café att någon sagt att tragiken och komigen är knullkompisar, typ. Och det stämmer ju naturligtvis, men inte bara á la det tragikomiska, utan även i fallet Extras. Denna fantastiska serie har bjudit på de mest geniala ögonblicken i tv-historien, de mest välslipade dialogrna, och pinsammaste ögonblicken jag någonsin sett, men i detta avslutande avsnitt utspelar sig även ett av de mest känsloladdade ögonblicken jag bevittnat inom film och tv. Jag säger inte "Elefantmannen, släng dig i väggen", men jag säger "Döda poeters sällskap, hoppa ner från skolbänkarna" - Detta sista citat känns väldigt fyndigt, men förmodligen kommer inte många förstå det. Och det är inte bara skådespelarnas expertis och seriens genomgående känsla som får mig att gråta, utan förmodligen även kontrasten till komiken som gör det hela så starkt. Och vad är härligare än att få torka tårarna med ett riktigt klockrent och halvt förutsägbart skämt?

Oj va klockan blev mycket. Och visst ser det kul ut när folk joggar och går ut med med barnvagnen samtidigt?

Jajuste, jag var jättetrött redan klockan nio idag. Jag googlade Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0