Vinterkräksjukan redan här!

DEN HÄR REDAN HÄR!!! HIPP HIPP HURRAAAA!

Liksom, vad är det för rubrik att sätta i dagstidningen? Vad är det för namn på fenomenet överhuvudtaget? Är det folk som äter hundkissad snö och spyr, eller spyr folk snö? Ja hajjar inte. Och speaking of METRO - att i sin skönhetssalongsannons särskriva "special priset" är väl ändå ok, men vad är egentligen värst: att skriva "askunge effekt" som två ord, eller att ens uppfinna/använda ett sånt ord?

Idag köpte jag jeans, och lyckades manövrera mig förbi en fotgängare i en park som var på väg att krocka med mig - på avstånd är det väldigt enkelt: "Jag tar höger" - "Ok jag tar vänster" - sen upptäcker man att båda svängt åt motsatt riktning, men felet korrikeras snabbt. Men däremot, på nära håll är det alltid lika fascinerande hur kaotiska missuppfattningarna blir - man hinner inte utbyta mer än en blick, så både svänger åt krocka-in-i-varandra-hållet, och sen byter man själv och sin motståndare gångriktning samtidigt, causing ytterligare missförstånd. Nuförtiden tar jag alltid till tungan; och säger högt: JAG TAR HÖGER! - det funkar!

Jävla trist väder också alltså, på morgonen ligger liksom sommarvärmen och lurar, och man vågar inte riktigt klä på sig ordentligt (och snyggt! på hösten erbjuder ofta vädret möjligheter att komponera ihop en fin outfit) - klär man på sig för mycket måste man ju släpa på kläder under dagen. Men efter jobbet klockan halv tio är det ju PISSKALLT UTE! Hur hade man tänkt här?

äh, fredag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0