var är du regnbåge

Jag har blivit riktigt bra på geografi tack vare hitta.se på jobbet nu, med enbart satellitbilder hittar jag Kalles stad, såväl som Götes borg, ön av malm samt och enöresbron! Men nu är det ledigt en vecka: Öl-land med bandet!

Igår i Slussen ser jag en skön snubbe som precis missar tåget, och brister ut "FAAA-AAAN" när han sparkar på dörrarna och slår sing kasse i marken. Till min stora förvåning öppnar sig dörrarna, och han kliver på. Jag kunde inte låta bli att ta samma tag, trots att det inte var åt helt rätt håll. Sätter mig naturligtvits på sätena bredvid hans, framför en kvinna med dotter - som får frågan av min my-friend-to-be: "Du då tjejen, du är är väl en liten jävla gnagare? Nä förlåt jag ska inte störa lilltjejen mer sorry". De två kliver av och han approachar mig med frågan vilket lag jag hejjar på, varpå jag svarar att jag var djurgårdare en gång i tiden, men inte är så aktiv nowadays (vilket förmodligen va ett bra svar, då han senare förtäljde att han hoppat på 5 personer med barstol i högsta hugg, bara för att de sa att d hejjade på DIF). Men det roligaste (dvs roligare än att misshandla och bli misshandlad) var när han häromdagen låg med sin bästa polares flickvän - detaljerna kring det hela utelämnar jag men, redan första gången de träffades villa han "straffHOST" henne. Detta skriker han såklart ut på tunnelbanan, tillsammans med frågan vilka som vann matchen ikväll: FITTgårdarna eller FITTbajen? Well.

Jag menar American Violence är ju bra, men eXistenZ handlar om ett spel, i ett spel, i ett spel. Jude Law springer runt och beklagar sig över att hans (i)Pod som man kopplar in i ryggmärgen mår dåligt. Sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0