Sveriges bästa kundbemötande Part II

Jag hatar/älskar när fördomar blir bekräftade. Hatar det för att idioten i fråga är så korkad och verkligen vill bli "stämplad". Älskar det just for the simple reason att en fördom som ofta förnekas (av samhället) blir bekräftad vilket bevisar att man borde ha dessa fördomar.

Invandrare som begår brott till exempel

Idag på Konsum (kommer endast bli konsum-anekdoter då hela mitt liv kretsar kring denna butik) jobbade jag 11 timmar i kassan. Kassan är enligt mig det mest döfödda jobbet man kan ha och det var månader sen jag satt i kassan en längre stund (mer än 3-4 timmar). Därför var det extra tungt idag. Det var också ett extremt tryck i butiken med larvigt långa köer och jobbiga kunder.

Jag har egentligen två roliga berättelser att köra, ska försöka ta den första, som hände sist (med invandrar-tråden som tema)

Efter 10,5 timmas jobb (30 min innan stägning) så är det relativt lugnt oftast. Även denna kväll. Dock fanns det något speciellt att lägga märke till. Två invandrar-tjejer i 14-årsåldern står vid godishyllan och är extremt invandriga (det är ett ord!). Dom skriker och gapar på varandra och använder sådana ord som Värmdö inte förstår sig på. En ovanlig syn på Konsum Hemmesta (många utlänningar i butiken men oftast beter de sig inte speciellt ghetto). However, dessa flickor är extremt gapiga, jobbiga och stereotypa men man måste ändå behandla dem som en vanlig kund. Jag tar betalt för deras läsk, bulle och donut som de lade på kassabandet.

En minut efter de hade gått kommer en medelålders dam upp till mig och frågar om jag såg att dom hade snattat. Mitt svar blir självklart "Nej!". hon berättar sedan att de hade tagit massa chokladkakor och stoppat under tröjan men hon säger "jag räknade med att ni såg det så jag sa inte till"

Två reflektioner efter denna händelse

1. Varför säger tantfan inte till innan dom har dragit och hur i helvette tänker hon overall
2. Varför är man så korkad som dessa flickor var. iofs var de inte speciellt gamla vilket försvarar dem. MEN att vara i Värmdö som är relativt fritt från ghetto-style, vara loud and obnoxious och sedan STJÄLA. Vi kommer garanterat känna igen dem om de kommer tillbaka för det första men i ett större perspektiv så blir det ännu värre.
Man kommer till ett relativt fint place, man har troligen en stämpel på sig (på grund av utseende, språk och beteende) och man stjäl!
Oförståligt. Detta gör ju endast att alla förortsmännsikor får det svårare att intigrera med andra. Eftersom dessa idioter förstör. Fördomar blir bekräftade!
jag Tänker lite för "stort" med tanke på att dessa flickor endast var 14 och händelsen var inte radikal. Men ändå!!!!!!!

Det är mycket likt den Hammarby-match jag var på i Onsdags (då några idioter förstör för en jävla massa männsikor). Nu kom jag på att jag väldigt gärna skulle skriva om den eftersom det var typ den härligaste match jag varit på på väääldigt länge. Men det får vi ta någon annan gång.

What say you?

Kommentarer
Postat av: Karin

haha intressant teori, men du.. jag vet faktiskt inte:) är jag populär då? haha

2007-08-06 @ 09:42:00
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Karin

byta lag?

2007-08-06 @ 15:18:49
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Pah

vad för teori? Vadå populär? I dont get it!
Byta lag existerar inte så den idén kan du släppa direkt.

2007-08-06 @ 20:40:27
Postat av: Karin

aha haha jarå, låter som bra idé;)

2007-08-06 @ 20:58:41
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Jonte

go with the flow ped! I posed as Impopulär Kem, och förklarade att vi varit impopulära i snart 10 år (precis som Luuk gör i Hassan) och frågade om Karin använde t-shirts med sin bloggadress på. Hennes "byta lag?" var alltså inget kaxigt statement, utan följdfråga på mitt påstående. Hursomhelst är Gefle det officiella jonteochpaullaget nu.

2007-08-06 @ 22:59:07
URL: http://jonteochpaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0