Self-Contained Underwater Breathing Apparatus

VÄRT: helg ahead, o fick OB jag glömt bort

OVÄRT: åka klockan åtta på morgonen, komma hem klockan åtta - en fredag. Gick visserligen riktigt bra på jobbet men, alla bussar va sena och ingen på Fältöversten vet var brödkrutongerna finns. Så ingen fest, inget öl, ingen ting. Köpte fel kalsongmodell the other day, och trots bruten plombering lyckades jag byta till rätt modell - trodde jag. Tills jag kom till kassan och upptäckte mitt identiska misstag. Tips från coachen - välj rätt, diräktt!

Jag var tvungen att lägga mig i en politikdiskussion idag, och fick snabbt kommentaren "MEN VADÅ?! VILL DU HA ETT KLASSAMHÄLLE ELLER?!" Hallå. Vad fan ska det betyda, vad är det för något att vräka ur sig. Jag hade gjort klart för honom hur det låg till, trodde han att jag skulle ge vika bara för att han nämnde "KLASSAMHÄLLE" - som om det skulle vara något skällskord. Jag blir tokig. Fick förklarat att en person var helt för Tito i Jugoslavien, men emot diktatur annars. Hur kan man misslyckas så totalt med att isolera ämnet, det gick verkligen inte att diskutera.
"Jag är helför bidragssystemet, men det är ju för många som fuskar". Och vad ska DET betyda? Är det något jävla uttryck som står fyra på listan över smarta comments, efter "klassamhällefrågan", vilka man vräker ur sig för att samla extrapoäng för att man är insiktsfull?

Någon hävdade att alla skulle ha lika chanser, och svarade på motfrågan "så alla, även barnen i Afrika, ska ha rätt att söka jobb här, och ha råd med din Lyle and Scott-tröja": "Nej, vi kan ju bara ta hand om de i Sverige". FRÅGETECKEN DOMAREN FRÅGETECKEN HÄR. Någon annan svarar då att det visst vore optimalt om alla levde på exakt samma villkor, och på invändningen "med samma påse ris, samma säck potatis, och samma kvadratmeter tyg?": Nej nej, alla ska ju inte vara fattiga, alla ska ha samma rättigheter som svenskar. Men varor produceras inte, och möjligheter uppstår bara inte, för att någon vill det - Vem ska betala allas välfärd hade du tänkt? - Med himlande ögon och uppslagna händer: Någon, det löser sig ju.

Jag. ville. kasta. mig. i. väggen.

For the record: driva-med-"modebloggar"-á-la-dagens outfit var solemnly my idea. Längesen satt jag och filade på fina (läs fula) utstyrslar jag tänkte spöka ut mig i och fota en gång i veckan. Men det hela kom inte längre än till verkställningsstadiet när äckel-Schulman köpte hela konceptet. Så ni vet.

"You propose to establish a social order based on the following tenets: that you're incompetent to run our own life, but competent to run the life of others - that you're unfit to exist in freedom, but fit to become an omnipotent ruler. That you're unable to earn your living by the use of your own intelligence, but able to judge politicians and vote them into jobs of total power over arts you have never seen, sciences you have never studied, over achievements you have no knowledge, over the gigantic industries where you, by your own definition of capacity, would be unable succesfully to fill the job of assistant greaser." END QUOTE!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Saker du säger visar att du ÄR kommunist

2007-08-25 @ 10:14:56
Postat av: Joel

E-XAKT!

2007-08-25 @ 12:55:19
URL: http://jonteochpaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0