Sagan om skrotnisse och hans vänner

Ser första avsnittet av Sex And The City, eftersom Skrotnisse var way to depressing, det är helt bisarrt hur sanna mina förväntningar va. Vi lånade några DVD's av grannen, och det blev Ladder 49 bl.a - rätt söt film, lite töntig, men jag förstår varför det finns folk som vill va brandmän, ja menar, får man medalj inför några hundra människor är det ju värt att tjäna "dåligt" - kanske. Av någon outgrundlig anledning har alltså grannen även en DVD med Nisse på skroten. Jag ville verkligen tro att Skrotnisse var läskigt, och det var det också. Helt bisarrt att människorna som uppfostrats med det andas idag. Man ser inte ens Skrotnisses ögon?! Han bara väser fram ord from under his hat, medan hans medhjälpare lagar falukorv och ägg, efter att han muckat gräl med nån elak kapitalist.

Appropå kapitalism, är det jag eller typ FOLKSAM eller nått som betalar di där Stockholmscyklarna? Läste att det skulle blir fler av tvåhjulingarna på stan.

Och igår jag jag Déjà Vu - som Minority Report fast sämre. Och för er som undrar, göteborgaren på jobbet som jag stod bredvid på Stones, han ÄR göteborgare - nyinflyttad - varför han jobbar på mitt jobb. Och nytt jobb har jag fått nys på oxå, kanske, kanske.

Men på nuvarande jobb finns en tjej som dricker te. Jag har alltid ogillat när man häller i mjölken för tidigt (visserligen ska väl mjölken i INNAN teet - och tidigare än så går det väl inte, men jag menar att man häller i det innan man tagit ur tepåsen), men detta fenomen är ju ändå acceptablet. Men när man inte ens har för avseende att ta ur påsen ur GLASET (läs INTE koppen!?) då rinner ju tekannan över.

Har kommit ihåg många drömmar lately, igår slogs jag mkt på natten. Undrar vad jag gör ikväll...

Kommentarer
Postat av: Skrot

BARNPROGRAM FRÅGETECKEN UTROPSTECKEN
Så in i helvete sjukt jävla läskigt program. Måste varit nån smygpropaganda från sosseregeringen, känner fortfarande av värderingarna Skrot och hans vänner hade.. man vill ju inte bli till ett skelett i öknen liksom!!

2007-08-28 @ 21:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0