såg film på TV! utan att kolla IMBD! cred! Wonderboy! bra!

Jag öppnar Världa Vida Webben, och möts återigen av svd.se's startsida - och tredje, eller fjärde gången för i dag ser jag denna bild på förstasidan. Med anledning av någon tidning i Närkes Muhammedbildpublicering har några i Pakistan valt att bränna svenska flaggan och "sticka" eld på en Reinfeldt-docka. Ärligt talat vet jag inte vad som är roligast/mest oroande med hela denna företeelse: det faktum att det överhuvudtaget händer fortfarande - det känns lite uttjatat by now? Eller Sveriges flaggas konstiga blåa färg - jag menar, det blir ju lite komiskt när de målar en GRÖN flagga och tänder eld på :D ok för att Reinfeldt avbildades verkligt utan hår men, komigen, två färger. För att inte tala om texten "Death to Larsson". Han som kände till Henke borde kunnat skvätta lite blå färg på flaggan tycker man.

image62
Mer roligt händer i världen: Miss South Carolina svarar på frågan varför så många amerikaner inte kan peka ut sitt eget land på en världskarta. Det är så kul att se henne upprepa frågan i början för att vinna tid, och roligare blir det.



Och så är det någon stat i USA som issuar förbud mot blottade underkläder - dvs "HÄNG". Det här "NYA" modet, som förnkippas med "HIP HOP"-kulturen framställs som något så vedervärdigt att enbart självaste Lucifer kunde introducerat det. I typ Louisiana kan man få upp till 6 månaders fängelse om man visar kallingarna - undrar vad som händer om man inte har underkläder, kommer man undan då? Förbud kan ju tyckas lite absurt, men ärligt, jag såg en snubbe på t-banan idag, med byxorna så långt nere att han va tvungen att gå bredbentare än en sumobrottare som skitit på sig. Och så sätter han sig på ett säte. Med kalsongerna blir det ju faktiskt! Y-UCH!

Jag drack inte Cola ikväll, men jag hade velat. Jag hade nämligen en flaska som ja glömde. Jag köpte hamburgare, och på frågan "Vill du ha ostburgaren?" svarar jag "Nej tack, kör utan". Jag får ost på hamburgaren. Vid sex kronor dyrare betalning undrar jag förvånat "Jaha, blev det med ost?", och snart förstår han sitt misstag, vilket jag ursäktar och erbjuder mig att glömma. Han ger mig en cola på flaska istället för burk. Jag dricker inte upp flaskan utan lämnar den i kylen på jobbet (såg en annan lägga tillbaks sin burkläsk i kylen dagen innan, så jag var tvungen att testa metoden). Precis när ja börjar röra mig hemåt vänder jag riktning, och lyckas stolt inte glömma kvar läsken. Jag planerar dricka upp den på kvällen. På morgonen märker jag hur den står kvar och hånler i kylen (one liksom does not keep track på vad som gömmer sig i kylar does he). Jag lovar mig själv att finish the coke till lunch. Jag glömmer ta med den till skolan. Jag vill ha den nu. NU är enda gången den faktiskt varit värd. Jävla grill - jag hade nog blivit en bra hamburgevändare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0