Rökare dör i förtid!

Första inlägget från Konsums dator! Jag har nämligen reflekterat över en sak under de senaste 3 timmarna i kassan.

När man ska ge tillbaka pengar på köpet säger man "173 tillbaka", 34 tillbaka", "65 tillbaka" etc (you got the point). Däremot när man köper en glass för 14:- och ger 20:- till mig ska jag då säga "sex tillbaka"?


Vissa tar det som att jag är för framfusig och vill lite väl mycket innan man ens har lärt känna mig. Andra blir överlyckliga inombords, som inte jag kan se men räknar med att dom är, och hoppas på att något kan hända.

Ett annat problem är när min fras blir till en vana. När Rolle kommer in och har pantat sina burkar och jag ska ge honom sex tillbaka för alla hans pantkvitton. Det är ju inte det jag är sugen på just då.

 

Min lunchrast tog slut på Konsum och jag är därför tvungen att slutföra mitt inlägg på min egna dator sådär en 10 timmar i efterhand.

 

En annan sak som är riktigt irriterande är detta jävla rökande. På Konsum får man fler "raster" om man är rökare (rökpauser räknas inte som rast) och därför blir man automatiskt sugen på att börja röka. Jag har testat detta och det funkar vilket irriterar mig ännu mer. Ska man slösa pengar på äckliga och dyra ciggisar bara för att få mer rast? Mmmmm....fett värt!


Kommentarer
Postat av: RobBE

aaaaha! Det är därför rökare dör i förtid, för att de har tagit så mycket rökpauser redan!? inte mer än rätt tycker jag!

2007-08-26 @ 15:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0