men d é point taken!

image55

åter från öl-land. Riktigt fint att glömma bort jobb och elände, och bara dricka massa drinkar - utan TV, utan internet. Så relaxerat och skönt, värsta hälsoresan nästan, utan det nyttiga alltså. Men jag tog igen det hela med ett bad när jag kom hem, och så doppade tepåsen lite i badvattnet oxå, d e säkert bra för kroppen att bada i te, typ som att bada i champagne! Ja om man fiser lite iaf! Och min nyklippta högerstortå blev a spitting image of Jack Black. BLACK JACK spelade vi på krogen oxå, o poker hemma, men mest pengar vann jag på badminton: Samma odds! Kör samma odds! säger Marcus efter att jag förlorat en tjuga mot Mästerdetektiven Faraz. Meet Marcus:



Men Marcus va bäst! Alla va bäst! Öland va bäst! Och jag ska väl inget säga, efter ett våldsamt effektivt ölspel blev jag full som en ninja och gjorde illa andra knät på mina byxor oxå! Otursbyxor! O gjorde illa hande. illa lilla lila handen =( Och in genom badrumsfönstret kröp jag oxå! Och Mac lyckades behåll kebaben i knät och således slippa betala 500 spänn till taxi-driver-två-kvällar-i-rad-David enligt deras överenskommelse kring spillförbud.

Förutom skapandet av Robins Drinkskola - The Movie så läste vi ganska mycket Kalle Anka o letade upp roliga människor som skickat insändare saying att deras hamster ville ha brevvänner - vi borde besökt någon på resan hem, Anna från Jönköping, 8 år 1990 - samlar du fortfarande på gnuggisar? Och så spelade vi Jakten på den försvunna Diamanten - en riktig klassiker, som tog 13 minuter att förbereda och en minut att spela - jag hittade stenfan direkt

Och visst vore det konstigt att göra det till en vana att lägga upp bilder på insekter men, den här rackaren såg så jäkla konstig ut - liksom hårig och med stora, nästintill mänskliga! ögon - creepy kryp

image56

Öland är coolt, så trevligt folkt på så trevliga små pubar där man blir igenkänd. Bra skit. Och när man ska köpa en Ferrarigodis på lilla kiosken för att kunna toppa drinken "Ferrari" med, och allt godis e slut - ja då FÅR man en kexchoklad som plåster på såren. Vä-härt. Men jag blev ifrånkörd och fick traska hem själv i flip-flop den eftermiddagen, men ändå värt. Man märker ju att man e från Stockholm, men det skulle man ju göra i New York oxå, fast the other way around. Stockholm är ju coolt jämfört med Borgholm visst, och jämfört med Södertälje och Salem liksom. Inget ont om er, i Södertälje har man ju iaf (bara) två val: rasist eller invandrare, men i Salem är invandrarna oxå rasister - som vi diskuterade idag i bilen. Varför det där flikas in vet jag inte. Jag vill bo i en annan stad iaf. Point taken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0