Let's spend the night together, now I need you more than ever

Var orden som Ron skickade mig med sin blick på bild nr. 2 nedan. Därför valde jag den och inte en annan där bandet var ännu närmre mig.

Och Mick sa nog Jönköping och inte Norrköping... Inte för att det inte är något fel med Jönköping - Sweden's Jerusalem. Inte för att det är något fel med Jerusalem, eller iofs, nått galet är det ju. Är det därför det är så mkt rasism i Salem kanske? Hmm...

Men hur kul hade det varit om Nunstedt skrivit rätt? Hur kul hade det varit om alla människor gjort rätt här i livet. Vilket självfallet föranleder följdfrågorna: Är det rätt att förorena lördagseftermiddagens fågelkvitter med högljudda gräsklippare, eller har jag rätt till peace and quiet på verandan? Ingen äger ju luften direkt, och ljud travels bra i luften - men det är jävligt kul att lyssna under vattnet oxå... Jag vill ta dykcert, eller bli sjöjungfru.

Oljudet genererade ett så bedrövligt eko att det var omöjligt att komma underfund med från varifrån det lät, trodde jag. Tills jag upptäckte att det var två mördarmaskiner igång samtidigt. Vilket visserligen var omtänksamt. Men helst hade jag ju had them sweating with hand powered lawnmowers. Men de har ju rätt till att spara tid, och slösa bensin. Hur löser man då detta? Genom ett demokratiskt beslut inom föreningen, banning the use of les machines - nej, demokrati är överskattat. Bara för att 70 % av hushållen här vill införa en lag saying att man endast får klippa HÅRET med sina gräsklippare, är det ingen bra idé. Och då menar jag inte att man inte får använda gräsklippaen till något annat, utan att man BARA får klippa sitt hår med en gräsklippare. Krångligt exempel inser jag nu, men point is att en majoritet inte rättfärdigar ett efterblivet beslut. Så om vi hade agerat utifrån individuella överenskommelser, hade jag visserligen kunnat muta grannen till att inte klippa gräset, eller börjat knåpa på en petition så att han fattar att hans gräsklipperi inte uppskattas. Visserligen borde han inte bry sig om det, men grannskapet kan ju alltid erbjuda honom a business proposition saying att han får en chokladkaka i veckan om han inte för oväsen. Eller hota med att inte bjuda honom på VM-kvalsfesterna. Vad vet jag, jag tänker för mycket. På män-i-skor och saker. På sms... Och på flugor.

Försökte slå två flugor i en smäll nyss, literally speaking alltså. Två stycken satt sig på benet, och med båda mina händer gick jag till attack. Det är fortfarande en omöjlighet. En vacker dag...

Men appropå idiotkritiker. Visserligen va It's only... kanske inte deras bästa prestation, men att häva ur sig "It's only a banal skitlåt and I hate it" som låtens omdöme är ju enbart störtlöljigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0