Javelin Throw!

Kan inte klippa klart gräset, det regnar ju!?!?!?

Sett lite VM idag, det är ganska roligt. Roligt var oxå att svt's reportrar har egna pikéer på sig. Nej - det är inte kul i sig, men det faktum att männens svt-logga sitter på bröstet, när den istället är förflyttad till axeln (nästintill ryggen!) på tjejmodellen är lite fånigt.

Det råder ju utan tvivel bristningar i David Cronenbergs hjärna - kommer jag fram till efter att ha avnjutit Videodrome från 1983 med James Woods. Filmen går ut på att han blir en walking VCR, inserting video tapes (och pistoler) into his stomach. Sen piskar han TV-apparater som kommer till liv, i tron att de är hans flickvän. Mycket sevärd!

I samband med att jag tittade lite Simpsons så gjordes även en väldigt rolig Simpsonize-me-picture på simpsonizeme.com - dessvärre tappade jag bort den. Gulifieriad blev jag iaf en jätteful transvestit med glasögon - inte helt olikt min nuvarande look.

Och så tappade jag bort min mobil igår. Efter mycket god "släktmiddag" inklusive lite whiskeyprovn. gjorde jag bland annat The Old Town, och då vi inte fick plats 5 i taxin, och jag var så snäll (läs dum) att gå med på att klunsa mot endast en competitor om vem som skulle få åka tunnelbana, så hade jag ju så att säga inte oddsen på min sida. Jag förlorar en gastkramande 1-2-match, och joggar ner till tuben, åker en station, kliver av, och frågar min högerficka var min mobil är. Jävla kostymbyxor med vidöppna pockets, jag hatar dem. Visserligen kom det inte helt oväntat, det var bara en tidsfråga innan något skulle slinka ur, och jag har ju lyckats spara alla bilder på datorn iaf.

Hann även läsa lite Café idag, och finner en annons av Bianco Footwear rather strange. Det är en snubbe med strumpbyxa på huvudet, med solglasögon ovanpå (det konstiga är inte ens börjat, brace yourself). Han står vid en bil med öppen baklucka, och hela situationen försöker skrika: JAG ÄR RÅNARE HEHE. "New shoe collection every week - it takes money" står det. Va e dealen? Unless man inte säljer pissbilliga skor, eller verkligen är ett superexklusivt märke, så blir ju detta enbart störtlöljigt. Det borde varit en bild på en pappa som äter tonfisk ur burk och inte hinner hämta barnen på dagis för han måste köpa skor istället! Det hade varit svinkul!

ring ring

- Johnny
- Pappa! pappa! Var é du, vi har väntat i fyra timmar och Cecilia börjar få lunginflammation!
- Nåväl, andas du fortfarande då?
- Ja men pappa skynda skynda, vi är hungriga!
- Nej jag CAN'T! IT'S A NEW COLLECTION EVERY WEEK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0