Hey! I'm in the band!

Jag kippar efter andan... Idag... blev... jag... IGENKÄND PÅ ICA! och läser man bara "igenkänd på ICA" låter det som att tanten som köper kattmat varje måndag, onsdag och fredag kände igen butiksbiträdet, men så är inte fallet. Tjejen i kassan (himlar blygsamt med ögonen och) säger; jag måste bara fråga... spelar du i ett band? KAAAATCHIIIIIIIIING!
Nää... inte oftast, men jag sjunger i ett band! =) Hon förklarar att hon varit på en spelning och sett sin kompis, och att vi klivit upp på scen efteråt. Och precis när det ser ut som att hon - trots att jag redan börjat knappa in min kod - ska be mig SIGNERA kvittot, så dyker diverse igenkänningsobjekt upp, och stjärnan lämnar sitt fan autograflös. Och så glömde jag ju att berätta att vi kallar oss Jagade Igelkottar (på engelska).

Igår läste jag tidningen. Och nog för att man inte förstår sig på de som skriver in till City Date, men måste de ge mig ytterligare huvudbry? Varför kan ingen lyckas med att stava till "tjej", "singel" eller "gå ut"? Försöker man lura sig själv med att skicka in sin sms-annons så fort och slarvigt så man själv inte ska minnas att man gjort det? Och varför skickar man in två likadana annonser? Är man så desperat att man inte kan vänta en dag med att adversera sitt intresse för ett "seriöst förhållande", om man nu är osäker på att det första sms:et kom fram. Och vad som är änmer knasigt; de annonser som nästan är identiska. T.ex. en som söker (köper skrev jag först :P) "en gosig å kelig slank singel tjej för vänskap å humor å kärlek mm ja ä en kelig å ödmjuk slank singel kille över 46..." som förmodligen ligger bakom en likadan annons, där orden "singel tjej" bytts ut mot "thailändsk tjej". Tur är väl att det är olika svarsadresser, hur hade han svarat annars - "Jaha, men är du singel eller thailändare?"

Och jag vet inte vad som är mest oroväckande; att både City och Metro den 31 juli publicerar samma jävla korkade inlägg om att man ska skattefinansiera körkort åt alla, eller att insändarskribenten Bernt Jakobson överhuvudtaget andas samma luft som mig. Jag menar, det måste ju vara sommarens mest idiotiska förslag. Vill minnas att vi fick höra en liknande motion i Ungdomens Riksdag för några år sen, när nån lappfan ville att alla hans polare skulle få åka bil för det låg så många renfarmar mellan dom och skolan - typ. Det är väl bara att inte köpa grannhuset till Plupp (om någon kommer ihåg honom). Det vore väl allt något om John Lockes gamla skrifter skulle behandla the importance av att skydda rätten till; liv, frihet, egendom. Och bil. Om man bor långt från skolan.

Och på tal om rättigheter, läste på SvD hur ett företag i USA ska bötfälla överviktiga på jobbet. Roligt tycker jag. Klockrent. Visst fan ska man få va fet om man vill (så länge man inte inskränker någon annan rätt till bil såklart HEHE). Men visst fan ska man få ha sina egna regler på sitt företag. Jag får ju inte ha badbyxor på mig på mitt jobb!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0