Herrejävlar!

Nu ska jag banne mig skriva ner vad jag drömde inatt för annars kommer jag glömma bort det. Och drömmen var för sjuk för att inte registrera den.

Tyvärr har jag redan glömt bort delar av den (typ 30 min efter) så historien kommer att bli förvirrande för er som faktiskt läser den här bloggen (vilket jag inte kan förstå varför ni gör)


Jag åker till Asien och vi är först i nån sorts Canyon jag minna mig själv säga "Det liknar Grand Canyon" men det är någonstans i Thailand tror jag. Sen är vi i någon stad i Thailand. Det är jag, Robin, Cim E av någon anledning och sedan en gammal peruansk kompis av en ännu konstigare anledning. När vi kommer ut på gatan efter ha varit i en butik stoppas vi av en man med pistol. Vi lyckas komma undan men splittras, dom tre tillsammans och jag ensam. De lyckas springa bort från the action men jag blir fast på gatan och där får jag bevittna den brutalaste avrättningen någonsin. Polisen kommer med helikoptrar och bilar och skjuter "the bad guys" sönder och samman. Jag kommer till och med ihåg att jag kände mig omskakad efter den här händelsen (hur ofta känner man det i en dröm?). efter slakten försöker jag hitta mina vänner, vilket jag gör efter 10 minuter. Då har Cim E förvandlats till en sjukt jobbig fransyska som jag träffade för något år sen. Detta bryr jag mig inte om vid stunden men efteråt när jag vaknade tyckte jag att det var ganska orealistiskt med förvandlingar (ska nog jobba lite där).

Nu kommer det sjuka.

Jag vaknar upp hos Robin i Älta men jag tror fortfarande att jag har varit på den där resan. Hans morsa är där och bjuder på vin (redan där skulle jag ha insett att det var något skumt) och verkar väldigt på. Sen kommer Robin och det blir mycke "Jonteochpål-diskussion" men han berättar att vi inte har varit i Asien och jag måste ha drömt alltihop. Jag blir besviken då jag tyckte det var så verkligt.

Därefter vaknar jag upp hemma och inser att "vakna-upp-hos-Robin-i-Älta" var också en dröm. Så jag drömde om att jag hade en dröm. Det är ju helt galet efterblivet! Tänk om Martin L King hade råkat göra de iställe. då hade det blivit "I had a dream that I dreamt of......" istället.

Kommentarer
Postat av: annie

Men lilla Peder då. Vad ger dom dig för mat på konsum egentligen*? :)

2007-08-28 @ 16:40:32
Postat av: John

haha, marre lurre haha.. jag drömde ju OXÅ att jag drömde! vaknade upp i drömmen - det är det sjukaste!

2007-08-28 @ 17:53:26
URL: http://jonteochpaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0