du kan va

ps. denna utsökta nektar är det sista vinet vi dricker ikväll - vilket två månader efter kontakten med denna ungrares koldioxid utvecklat en något rikare och mer russinrik smak.

image52

I skrivande stund, dvs i påbörjande stund av detta utsökta inlägg vilket sakta ska växa fram under mina fingrar mellan för- varm- och efterätt i kväll, och därmed avsluta denna sjukdomsfyllda vecka, så rinner ett välkylt rosévin ner längs min strupe ? vilket för mig tillbaka till stunden då jag bevittnade demoleringen av Socialdemokraternas symbol; hur en prydlig ros blev en ful ros. Och fula rosor ska ju idiotmoderaterna i Sundbyberg ha ? som väljer att hoppa av det partiet vars åsikter fått de valda till fullmäktige. Det är ju en kul approach på demokratin; helt plötsligt meddelar majoriteten av riksdagen att de egentligen är nynazister, som bara låtsas varit gråsåssar för att få röster - härligt härligt.

Och appropå politik, läste att 3000 personer under åldern 19 (förhoppningvis inte, men troligtvis endast) i år har förtidspensionerats. Bra skit.

- Jo jag arbetade i somras på varulager och fick lite känningar här i höger axel, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till
- Nähä, har du ont när du belastar armen?
- Ja precis, jag tror jag behöver behandling av något slag
- Duuuu (med trummande fingrar, mungipor upp i pannan, och ödlelömska ögon) haaaaaar kanske hört talas om "FÖÖÖR-TIIIIIDS-PEEEEENSIONEEEEERING"? - ett alldeles ypperligt val i ditt fall, vilket vi varmt kan rekommendera, såvida du inte vill jobba? HEHEHE

Och nu när jag visade en så politiskt inkorrekt bild igår, var jag ju bara tvungen att lägga upp även denna - Pågens succélansering under 70-talet - vilken jag betvivlar fick genomgående god kritik.


image51

Och så berättade ju mor en väldigt rolig true story - vilken får mig att rekommendera iscensättandet av följande practical joke (förslagsvis på Systembolaget)

Se till att i kassakön hamna före en person du känner väl, som ackompanjerar en tredje part, i form av t.ex. flickvän - whom du inte träffat tidigare. Med diverse blickar förklarar ni för varandra att spela omgivningen ett långt från oskyldigt spratt.

När du ska betala, och "upptäcker" att du är rather short for pence, så föreslår du, med glimtande ögon och ett barnsligt stort leende att; "kanske herren bakom kan betala de här?". Varpå din hemlige vän brister ut "Så fan i helvete heller!". Redan här blir tredje part aningen besvärad, för att inte tala om hur den 20-årige kassakillen känner sig.

Efter att själv betalat dina två flaskor "upptäckter" du återigen att du denna gång glömt att köpa en plastkasse, och frågar här än en gång om åtminstone din påse skulle kunna uppträda på kvittot tillhörande mannen (din vän) bakom dig. Varpå han ännu högre, och änmer irriterad nästintill skriker "Nä men nu får det väl för fan vara nog kvinna!". I detta läge böjer du dig ner bakåt och sträcker dig efter en påse, medan din vän bryskt utbrister "Och nu försöker du ta mig i skrevet?!". Ni skiljs åt som ovänner, lämnar mannens flickvän och framförallt kassören helt förstört pinsamt skadade, bara för att sedan kramas om som bästa vänner utanför butiken.

Tack och hej, önskar farbror Frej.

Kommentarer
Postat av: a

jkobigt

2007-08-11 @ 04:16:10
Postat av: Ollebull..

jamen devar välen jävla snål människa dtdär!!
kiip up..

2007-08-21 @ 14:30:38
Postat av: Moster Mags

Håller mä Ollebull ja... Avgrunds-homo sapiens, som inte hjälper ett värnlöst törstande hondjur!! Kan slå vad om att snåljåpen i fråga har en "sommar-porsche" stående i garaget... Tvi.

2007-08-27 @ 16:35:42
Postat av: Robin

JA SÄKERT! och fjant-hjälpa-till-med-parkerings-sensorer! mespropp!

2007-08-27 @ 23:25:59
URL: http://jonteochpaul.blogg.se
Postat av: Skalman

Vart är världen på väg....det var bättre förr.
Glöm inte heller att den siste idioten inte har blivit född ännu, och för varje minut man är arg, förlorar man 60 sekunders lycka!

2007-08-28 @ 09:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0