Do you find the mucus inside your nasal passage makes breathing a chore?

Yes. I do. Jävla hals. Onödig. Alternativkostnaden för att va sjuk är skyhög.

Men helt sjuk är jag inte, jag fångade ett batteri som slant ur batteriladdaren in mid-air, vilket betyder att min hand är snabbare än flygande batterier. Jedi-reflexes! Och batterier är snabba - typ tredje snabbaste landdjuret efter gepard och antilop.

 

Och en pappa med två barn leker med en radiostyrd helikopter:

- Minska hastigheten Vincent
- Vincent! Minska hastigheten lite nu?
- Minska på hastigheten Vincent
- Såja, NEJ NEJ öka farten!
- Minska... BRA Vincent!


O.s.v. Han var duktig minsann, denna Vincent. A prominent Jedi says I. Tills han kraschade helikopetern på vår gräsmatta. Pappan hann säga ?Fråga om du får gå?? innan Vinnie var inne och hämtade den. Först tänkte jag säga något elakt till the rascal who dared störa mig och min bok. Men Vincent va jättegullig, och när jag sa ?hej Vincent? (med mitt Draculainspirerade tonfall lämnades möjligheterna öppna för såväl elakhet som kindness) så berättade han, from som ett rådjurskid hur den inte gått sönder, samtidigt som han med sina händer förklarade att koptern "craschat" på vår tomt.

 

Hörde konstiga ljud the other night, konstiga dunk, likt en alldeles för snabb basgång. At first trodde jag att det var katten som knackade på rutan, men det var det inte. Fick sticka ut nyllet genom fönstret och lyssna ordentligt. Igår efter vi ätit middag, när vi tog en ?mjuckglass? vid en (indisk?) kiosk på väg hem, fick jag reda på att det hade pågått en s.k. ?TECHNO-fest? mittemot oss. Imorse hörde jag ett liknande ljud, men nu var jag fast övertygad om att det faktiskt var katten som lät mot rutan. Istället satt vid dörren en man och skrapade (med en skrapa?) mot fönstret. NÅGOT oroväckande, tills jag kom ihåg att jag, half sleeping, gett vår husnyckel till någon hantverkare ti-hi-digt imorse.

Nyss åter från filmtittande me hela gänget: The Fifth Element. Gissade rätt på produktionsåret. Och Gary Oldman spelar snäll ännu mer sällan än David Morse. Så utan att Pål fuskar; nämn en (gärna "huvudperson") från denna kultrulle? (ledtrådar beviljas)

Kommentarer
Postat av: Jonte

Då it came to my knowledge att Pål HAR 5th element "HEMMA" (inte på dvd iaf hihi) så vet han nog att Bruce innehar huvudrollen, och han namedroppade även Milla Jovovich (som vi känner igen från klassfilmen - alltså inte som KLASSFESTEN - utan den überdåliga kalkonfilmen House on turk street typ). Anyways, svårare frågor ahead:
5 poäng - Presidenten har spelat i samma film som Chris Tucker tidigare, en kultrulle med Ice Cube i huvudrollen - vilken?
3 poäng - Personen i början på filmen, assistenten vid templet (Luke Perry) hade huvudrollen i en mäkta populär ungdomsserie - lite av föregångaren till OC, vilken serie?
2 poäng - Prästen som skyddar "det femte elementet" (spelad av Ian Holm) gör även rollen som kortväxt vithårig farbror i en populär trilogi - vilken?
1 poäng - Regissören Luc Besson har varit väldigt delaktig i en serie actionkomedifilmer om bilar som kör fort fort fort. Emma Sjöberg spelar blondin i första filmen - DEN HÄR KAN DU !!!
1 - 10 poäng: Dumkopf
11 poäng: Jonte

2007-08-06 @ 23:52:31
URL: http://jonteochpaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0