bitte

för att kommentera förra kommentaren (hehe kommentera kommentaren, lite som att drömma i drömmen!) ang. Skrotnisse - enl. svenska Wikipedia (ja javet jag menar WIKI-PEDIA men) så är Skrotnisse ett av Sveriges mest hyllade BARNprogram (ja, jag sa BARNPROGRAM). Och ja, det stinker propaganda lika mycket som Skrotnisses falukorv stinker stekos. I första scenen stroppar elaka kapitalistgubben fram till skroten och påpekar på gnällande och nasal översittarstockholmska att arbetarna inte ska föra så mycket oväsen, för han minsann har ETT OCH ANNAT ATT SÄGA TILL OM HÄR I STADEN - "JAG ÄR NÄMLIGEN STADSPLANERARE FÖRSTÅR NI". Hans royalistfärgade Windsorknut blänker mellan slagen på hans gubbgråa trenchcoat, och ur Skrotnisses assistents (och även sons?) mun studsar det fram på någon form av jag-har-satt-en-guldfisk-i-munnen-skånska: neeedrans va han moppsar opp sig, jag ska allt klippa till honom! typ. Stereotypigare (ny böjning!) än så har ingen varit since.

Lär mig massa nytt om kaffe nu - det tar 3-7 timmar för koffeinet att minska till hälften, och efter en halvtimme är mängden som störst, fast om man röker samtidigt tar det bara 15 minuter! Nu är vi där igen Peder - rökare dör inte bara i förtid för att de har sparat massa tid i form av rökpauser på KONSUM, men även för att koffeinet gått ut snabbare i blodet - rökare liksom lever snabbare!

Och någon som lever snabbt är Nicolas Cage i "Next". Han ser in i framtiden, Jessica Biel e vacker, och man borde tröttna på en sån kille som Cage, men han lyckas ändå charmera. Sedan Lord Of War har jag börjat gilla honom.

Kom FAN inte ihåg vad jag drömde! Men det var ju något knäppt alltså! Jag kom ihåg det halv sex imorse, fan. Ska borsta tänderna på saken, det kanske kommer tebax. Kom inte ihåg :( Tror jag var på resa iaf - let's make it honeymoon with Lima? founka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0